Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UK_eef schreef:Hallo!
Kunnen jullie mij helpen? Ik heb het topic doorgenomen maar ik blijf er een beetje mee tobben![]()
![]()
1.
Merrie: bruin
Vader: bruin (VV: bruin. MV: onbekend) (VVV:bruin. MVV: koffievos) (VMV: donkere vos. MMV: onbekend)
Moeder: vos (VM: vos. MM: onbekend) (VVM:bruin. MVM: vos) rest onbekend.
= heterozygoot zwart/vos : Ee, Agouti = A?, Creme = geen
2. Hengst: palomino
Vader: palomino (VV: vos. MV: onbekend)
Moeder: donkerbruin (VM: bruin. MM: vos)
= homozygoot vos : ee, Agouti : onbekend maar mogelijk A?, heterozygoot creme : CCcr
Wat zou hier uit komen en kunnen jullie laten zien wat jullie precies hebben ingevoerd in de calculator? (voor toekomstig gebruik)
Alvast ENORM bedankt![]()
Peterina schreef:UK_eef schreef:Hallo!
Kunnen jullie mij helpen? Ik heb het topic doorgenomen maar ik blijf er een beetje mee tobben![]()
![]()
1.
Merrie: bruin
Vader: bruin (VV: bruin. MV: onbekend) (VVV:bruin. MVV: koffievos) (VMV: donkere vos. MMV: onbekend)
Moeder: vos (VM: vos. MM: onbekend) (VVM:bruin. MVM: vos) rest onbekend.
= heterozygoot zwart/vos : Ee, Agouti = A?, Creme = geen
2. Hengst: palomino
Vader: palomino (VV: vos. MV: onbekend)
Moeder: donkerbruin (VM: bruin. MM: vos)
= homozygoot vos : ee, Agouti : onbekend maar mogelijk A?, heterozygoot creme : CCcr
Wat zou hier uit komen en kunnen jullie laten zien wat jullie precies hebben ingevoerd in de calculator? (voor toekomstig gebruik)
Alvast ENORM bedankt![]()
Combinatie is: Ee AA/Aa CC x ee aa/AA/Aa CCcr
omdat er te veel variabelen zijn (onbekende factoren wat betreft Agouti) kan men niet specifieke percentages geven.
Volgens de mogelijkheden boven:
25.00% - Palomino
25.00% - Chestnut/vos
21.88% - Buckskin/valk
21.88% - Bay /bruin
3.13% - Smoky Black
3.13% - Black
Heeft de merrie ooit een zwart veulen gegeven dan is het 'Aa'; heeft de hengst ooit een valk veulen gegeven op een zwart merrie dan is hij minstens 'A?', heeft hij een smokeyblack gegeven dan kan je zeggen dat hij minstens '?a' is. .... met dit informatie zou je specifieke percentages kunnen berekenen.
booster schreef:hoi kan iemand mij helpen?
hengst: zwart bont
ouders: zou ik naar de papieren moeten vragen.
merrie: blauw schimmel bont.
vader: vos bont
moeder: blauw schimmel bont
moeder van de moeder: blauw schimmel bont
vader: vos bont
annastasia schreef:Peterina schreef:Haarlem is E? aa (heeft hij vos veulens gegeven? kan ze niet 123 vinden en ik zit op een andere PC waar mijn hengstenlijsten niet op zit)
Ik heb op paardenfokken van de namen van A t/m H alleen maar zwarte en bruine nakomelingen gezien.
1 schimmel en 2 bonte.