Dan worden de kleuren kansen ook groter van haar 2017 baby. Ze is namelijk gedekt door een silverbay hengst Als ik heb getest of een veulen met crème gen heb dan horen jullie het
Kan je bij een veulen zeggen of hij sooty is? Beide ouders zijn het namelijk. Denk dat hij hoge zwarte benen krijgt. Maar blijven die cirkels rond de ogen ook?
Bij een veulen onmogelijk om te zeggen pas met 1 a 2 kan je een indicatie hebben.
Olikea
Geplaatst: 20-06-16 20:00
Ik ben aan het kijken naar toekomstige matches voor mijn merrie (vosbonte tinker merrie) en ben erg gecharmeerd geraakt van het blagdon patroon. Ik heb het vermoeden dat dit een andere term is voor een of ander bekender patroon.. maar kom er niet uit.. Iemand die weet hoe het met dit patroon zit. https://www.google.nl/search?q=red+blag ... HrTCWRM%3A
Welke kleur vinden jullie deze merrie? Sabino is ze zeker. In de winter was ze echt letterlijk muisgrijs, er zit helemaal geen enkele schimmel in de familie zowel dicht als ver.
Vader is vos sabino splash en moeder was zwart stekelharig (appaloosa)
Dan zou ik laten testen, want er zitten wat aparte kleurverschillen in.
Memere
Geplaatst: 20-06-16 20:53
Op wat zou ik ze dan allemaal testen?
Ik vind het ook zeer raar dat ze zo'n bruine schijn en haren heeft in manen,benen en staart.. ook dat ze in de winter letterlijk muisgrijs is. Dit is ze met nog wat wintervacht: https://s31.postimg.org/747nlc8wb/12919 ... 4175_n.jpg
Misschien een chimera, dat komt niet vaak voor maar kan wel. Verder de standaard kleurtest en misschien Silver er bij.
Fotsy
Geplaatst: 20-06-16 22:19
Ik zou ook op silver testen. Inderdaad dan een extreme stekelharige. Knappe en aparte schijn erin Misschien combi pakket bij vhl zit zowat alles in buiten appie en rabicano.
Door de aparte kleur van de manen en staart en het bruine op de onderbenen.
Fotsy
Geplaatst: 20-06-16 22:32
Jep wat DD zegt
Memere
Geplaatst: 20-06-16 22:37
Heb net foto van moeder ontvangen en had het wat mis met de kleur, marmerbont appaloosa (zwart).
Oh dacht dat silver enkel lichtere verkleuring gaf.. Weten jullie soms deze kleur? Appaloosa is ze zeker en volgens mij ook silver
Dit was ze geschoren (links)
Verkoopsfoto (rechts)
Fotsy
Geplaatst: 20-06-16 22:44
Als er appie in het spel is maakt dit helemaal anders, appie's zijn toverballen, misschien eens kijken naar appie kenmerken dan
Die laatste merrie ken ik, heb ze al meerdere malen zien langskomen en lijkt wel silver ja die kan je beter eens testen dan heb je haar genetische kaart
Memere
Geplaatst: 20-06-16 22:48
Oh ja dat kan zeker hoor, weet nooit waar ik precies plaats gezien ik steeds ontstip Testen zou ik graag willen doen bij haar maar lijkt mij onnodig geld uitgeven en meer mijn nieuwsgierigheid weg te doen, met haar zal niet gefokt worden zoals met mijn andere merries (die ik allemaal zal testen dit jaar).