ok, mijn andere valk heeft dit totaal niet vandaar, of zou de flaxen van mams er voor iets tussen zitten. Kan ook inderdaad puur toeval zijn dat sommige valken wit hebben en andere niet en niet gerelateerd zijn aan een gen.
xBostonx
Geplaatst: 03-05-16 09:20
Mijn valkje heeft ook een stuk met witte plukken in haar manen zitten. De staart is volledig zwart en de rest van haar manen ook.
Femke_Tweety
Geplaatst: 03-05-16 09:31
Ik heb van Tweet ook even wat detail foto's opgezocht. (verschillende jaren)
Hij heeft zowel witte haren in zijn manen, als in zijn staart.
Bij Tweet twijfel ik of het frosting is, of rabicano. Ik denk toch gewoon frosting.
Hij heeft verder geen witte haren op zijn lijf. (op een kolletje en wat wit aan voetjes na)
AniekR
Geplaatst: 03-05-16 22:52
Nou vooruit, gooi ik Raisa er toch maar even op. Ik werd er vanavond door bokker Kelly op gewezen dat mijn veulen Bay Dun (wildkleur bruin dus) zou zijn. Ik had me al wel wat afgevraagd wat voor kleur het uiteindelijk zou worden. Bij geboorte was ze erg donker en even getwijfeld of ze toch geen zwarte zou zijn (moeder = bruin, vader = zwart), maar toen ze opdroogde, kreeg ze toch meer een bruine gloed dan een grijze. Maar ik heb gewoon het idee dat ze uit haar veulenhaar straks aardig donkerbruin is.
Maar om op Kelly haar theorie terug te komen, heeft ze inderdaad wel behoorlijk veel counter shading, of eigenlijk wel aalstreep te noemen en op haar hals/schouderpartij is ze veel donkerder. Dus... wat denken jullie dat dit is/hoe gaat dit er ongeveer uit zien later (Wel handig om er bij te vermelden, ik heb in 14 jaar dat ik in de Welsh NWR-fokkerij rondloop nog geen wildkleur gezien )
De streep ^_^
En over het lijf. Moeders heeft in haar zomervacht wel redelijk wat counter shading trouwens, maar niet aalstreep te noemen.
En wat duidelijker de "tekening" op haar hoofd/hals-partij. Rondom haar oogjes bijna zwart, vandaar mijn vermoedens dat ze erg donker wordt eenmaal uit haar veulenhaar.
Wellicht bruin met veel sooty? Je kan geen dun krijgen als beide ouders het niet zijn. Merrie lijkt ook donkerder te zijn op haar schoft en achterhand, en appeltjes.
alyel
Geplaatst: 03-05-16 22:55
Wildkleur kan alleen als een van de ouders dit ook had...
Meen je dat trouwens, dat er geen aalstrepen te vinden zijn? Dan had ik mijn ventje misschien toch hengst moeten laten,haha.
mooney
Geplaatst: 03-05-16 22:58
Daar is de knappe dame weer. 'Helaas' geen wildkleur bruin, daar heb je toch echt een wildkleur ouder voor nodig. Of een spontane mutatie, maar die kans is zo goed als 0. Bij veulens kom je zo'n perfecte vorm van countershading vaker tegen, dat vervaagd dan vaak nog naarmate ze ouder worden. Zal me niets verbazen als het een hele mooie donkerbuine wordt, maar dat is echt gokken tot ze het zelf laat zien na de verharing.
AniekR
Geplaatst: 03-05-16 23:00
Nou ja ik zeg dat ik ze niet ken Misschien zet het wel in lijnen hoor, maar dan zijn die niet veel gebruikt denk ik
En moeder lijkt me niet wildkleur toch? Anders verkijk ik me al 6 jaar flink Vader is echt pikzwart.
Verder ben ik niet zo van de kleurtjes, vandaar dat ik hier nog niet op was gekomen, maar dacht vraag het maar aan de hand van dat gesprek
AniekR
Geplaatst: 03-05-16 23:02
mooney schreef:
Zal me niets verbazen als het een hele mooie donkerbuine wordt, maar dat is echt gokken tot ze het zelf laat zien na de verharing.
Daar hoop ik stiekem op!! Maar blijft nog even afwachten inderdaad
Het veulen is bruin met countershading. Meestal verdwijnt het maar soms blijft het.
Thioro
Geplaatst: 12-05-16 20:55
Iemand een idee hoe we dit kleurtje mogen noemen? Merrie is negatief getest op pearl, andere testen weet ik niet. Heb er verder geen info over. Zijn foto's die ik tegenkwam op een verkoopsite en vind het wel een intrigerend tintje grijs. Classic champagne bont misschien?
Vraagje... kleurtje van mijn pasgebakken veulen Luno. Zou hij valk blijven of zou hij schimmel worden? Zie bij meer valkjes een soort bril en die blijven toch valk. Iemand een idee?
Ik vind die achterbenen helemaal niet donker, iig lang zo zwart niet als je bij schimmelveulens zou verwachten. Dat 'brilletje' is wel een ding... maar zie ik daar een blauw oog ??
De Tinker toont duidelijk een appaloosa-oog en qua kleur smokey-black... aparte kombi
pretty
Geplaatst: 13-05-16 10:53
Dan vraag ik het hier ook even. Zou deze hengst appaloosa dragen of niet? Of wat zijn die donkere stippen dan op zijn achterhand?