Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
astridklomp schreef:Ik kom hier even binnen vallen.Ik volgde op Facebook een discussie van een veulen waarvan men zich afvroeg of het een dun is. Het is een halfbroer van mijn veulen. Deze heeft een streep over de kont en is classic cream champagne en net zo donker van kleur als mijn Classic champagne was bij de geboorte. Nu kan in mijn ogen dat veulen nooit dun zijn omdat hij dan niet zo donker kan zijn met ook nog creme erbij. Mijn veulen Jaycee heeft ook zo'n streep, die nu na een jaar nog steeds te zien is. Nu las ik hier iets over nd1 en nd2. Zou dat betekenen dat ze toch dun zou kunnen zijn maar dan met weinig markings? Misschien toch laten testen daarop...
![]()
Hier is de streep te zien als veulen
[ [url=m/zuSjiB.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier zoals ze nu is, 1 jaar oud.
[ [url=m/lcr3Oj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fotsy schreef:Lees het ook zo en eigenlijk vind ik het niet zo abnormaal, 1 creme en een Niet, 1 champagne en 1 Niet, is toch anders dan agouti en extention CRcr zou wijzen op 1 dominant gen en 1 niet dominant maar is dit effectief wel zo? Want dan zouden alle paarden homozygoot recessief creme zijn maar volgens mij hebben zij dit gewoon niet eens. Terwijl het agouti gen altijd aanwezig is, in recessieve/ dominante vorm. Of ben ik mis?
DubbelDun schreef:Met bijv. CR/cr kun je ook aangeven dat het CR van de vader komt als je afspreekt dat die als eerste 'benoemd' wordt