Ben nu voornamelijk geinteresseerd in mensen met fenotypische observaties of kennis daarvan die misschien wat meer inzicht kunnen geven in de verwachte lijn van het verkkeuringspatroon van mijn knul.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GaelleS schreef:Heeft er iemand een idee wat schimmel doet met appaloosa?
Veulen met schimmel en zwarte spikkelpoep. Zwart geboren. Nu is hij helemaal grijs, behalve de poep is nog wit en de vlekken er in nog helemaal zwart.
GaelleS schreef:Hm had zo iets wel verwacht. Too bad. Ik zie zoveel mooie grijze appaloosa's met een stippelkont maar die zijn mss nog jong of niet echt schimmel. Maar ik zal het dan wel zien zeker haha
Janinevv schreef:s6801881 schreef:Basiskleur, een blauwschimmel is de grijze fase van een zwarte die schimmel wordt, jouw paardje heeft dus in de basis twee vosgenen en minstens een grijs gen.
Okee! Ik ben echt niet thuis in de kleuren.
Zie nu dat ze echt wittig word behalve haar kopje en benen
Janinevv schreef:s6801881 schreef:Basiskleur, een blauwschimmel is de grijze fase van een zwarte die schimmel wordt, jouw paardje heeft dus in de basis twee vosgenen en minstens een grijs gen.
Okee! Ik ben echt niet thuis in de kleuren.
Zie nu dat ze echt wittig word behalve haar kopje en benen
KittyDylan schreef:Ze is Welsh Mountain, bont is niet toegestaan toch? Sabino is toch een vorm van bont of niet?
DubbelDun schreef:@ mooney: wat zijn ze genetisch dan ??
DubbelDun schreef:Omdat ze niet Sabino-1 zijn kunnen ze nog steeds wél sabino zijnalleen heeft de wetenschap er nog geen naam voor. Of dat ook iets met Sabino of DW gaat worden maakt voor nu niet zoveel uit
En dat iets in minieme vorm ook kan voor komen is door het Tobiano en Frame al wel gebleken
DubbelDun schreef:IMO maakt het mbt erfelijkheid niet uit of iets fenotypisch is of niet; als het aanwezig is kán het doorgegeven worden. In welke vorm het zich dan uit (miniem of niet) maakt niet uit. Zéker met nare erfelijke 'bijwerkingen' is het iets om met de keuze van ouderdieren rekening mee te houden.
Verder snap ik even niet wat draft en sabino-1 met elkaar te maken hebben in je laatste zin ?? Een ras en een kleur staan los van elkaar.