Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miisshOrse schreef:Ik dacht een keer gehoord/ gelezen te hebben dat Cremello x Cremello of Cremello x Perlino niet mag. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
chimello schreef:Waren die agouti testen voor At/A+ etc niet uit de markt gehaald? Ik geloof dat een lab Pet-nog iets deze eerst aanbood en nu niet meer omdat ze verkeerde resultaten gaven? Dus is testen uberhaupt mogelijk nu?
DubbelDun schreef:Al zijn er genoeg paarden met lichtblauwe ogen die wel degelijk last van fel licht hebben en zonder bescherming daar tegen door ontstoken ogen blind kunnen worden.
Maar dat kan met een paard met bruine ogen ook gebeuren.
AbbyBlues schreef:Even een snelle (en waarschijnlijk simpele) vraag tussendoor.
Flaxen, oftewel zweetvos. Is dat hetzelfde als pangare/mealy. Of kan een pangare eruit zien als een flaxen, of vice versa?
Ik lees namelijk dat pangare ook witte manen/staart kan veroorzaken in vossen, dat er dus uitziet als flaxen.
Met andere woorden. Heb ik een flaxen, of een pangare, of beide?![]()
Ze heeft namelijk niet echt een duidelije witte buik of onderkant, maar wel heel lichtjes witte snuit.
Peterina schreef:Persoonlijk zou ik nooit L D in dezelfde zin melden met J Gower ...![]()
Twee totale verschillende manieren om boeken te schrijven ... de ene manier door wel of niet overnemen van materiaal dat achterhaald is en dateert van 1970's, maar wel met leuke foto's, en de andere baseerd op jaren studie, veld en wetenschappelijk, en daarvoor een ere-doctoraat te hebben ontvangen.
Just saying ...
En het is niet alleen J.Gower die zegt dat Agouti de productie van eumelanine beïnvloedt ... dit is wat alle wetenschappelijk labo's die bezig zijn met kleuren genetica 'beweren'.
Wat rode kleur van vossen betreft ... buiten het wel of niet Agouti invloed ... tint van kleur is zo afhankelijk van seizoen, gezondheid, klimaat, voeding : zeg maar externe factoren, dat veel vuur 'rood' tinten echt niet toegewijd kunnen worden aan genetica alleen.