Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xZiva_ schreef:Ik heb vorige week een pony gekocht, en ben heel benieuwd wat voor kleur zn moeder heeft, en of hij dit natuurlijk ook krijgt!(ben er echt verliefd op namelijk) mijn pony begint ook al donkerder te worden
Op het moment de enige foto die ik heb van de moeder:[ [url=m/whbUaG.png]Afbeelding[/url] ]
(Vader is trouwens vos met spierwitte manen)
mooney schreef:Dat het raszuivere shetten zijn maakt het makkelijk. Het zilver gen komt namelijk niet voor bij shetland pony's.
Dus het zijn zweetvossen (vos met flaxen ), moeder is dan een hele mooie koffievos met flaxen.
Coloured schreef:mooney schreef:Dat het raszuivere shetten zijn maakt het makkelijk. Het zilver gen komt namelijk niet voor bij shetland pony's.
Dus het zijn zweetvossen (vos met flaxen ), moeder is dan een hele mooie koffievos met flaxen.
Is dat zo mooney? Dit heb ik ooit gelezen in het boek van Wiersma en daar spreekt hij toch echt over silveren shetlanders. http://www.jkwiersema.nl/H23.pdf
Coloured schreef:mooney schreef:Dat het raszuivere shetten zijn maakt het makkelijk. Het zilver gen komt namelijk niet voor bij shetland pony's.
Is dat zo mooney? Dit heb ik ooit gelezen in het boek van Wiersma en daar spreekt hij toch echt over silveren shetlanders. http://www.jkwiersema.nl/H23.pdf
Fotsy schreef:heb ook nog eens een vraagje, nu we het toch hebben over silver
is zilverapple een modifier of verdunner, volgens Wiersema een modifier maar volgens Gower is taffy (zoals zij dit noemt) een verdunner.
Verdunners zijn creme en wildkleur, champagne?, modifiers zijn roan, bont, appie, enz
Soms spreken die boeken elkaar zo tegen maar ze zijn de enige waar ik echt info uit kan halen, internet is helaas geen betrouwbare bron.
Bedankt Coloured, ben boek van Wiersema aan het lezen, meer mijn ding, vertrek van zwarte paardenis er geen zwart dan heb je vos en niet zoals sommige mensen vertrekken van vosfactor en dan heb je.... is groot verschil, vind ik