Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Hammeke schreef:Hoi kleurkenners van Bokt![]()
Ik kom hier even een vraagje stellen voor de dochter van stal, zij probeert al jaren een schimmel te fokken maar helaas geeft mams voornamelijk donkerbruine veulens met meestal 4 witte hoge voeten![]()
Nu denkt ze dat het veulen van dit jaar wel eens een schimmel kan worden, al heb ik daar mijn twijfels bij. Hij is donkerbruin geboren met 4 witte voeten waarvan de rechter voorvoet hoog wit oploopt.
Nu met de zomer is hij al wat lichterbruin geworden en hij krijgt her en der witte haren.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ohja, het was niet simpel om deze foto's te nemen, paardje komt weinig in de hand en staat alleen dus af en toe ging ie zijn grenzen even uittesten, anders had ik geprobeerd wat close ups te maken![]()
Dit is de afstamming van moeders : http://www.hippomundo.be/horses/pedigree/line/263707
Vader was dacht ik Der Senaat, het was wel een schimmel in elk geval.
En hieronder zie je de halfzus (vooraan) en halfbroer (achteraan) nog.
[ Afbeelding ]
Ohja ik zelf denk niet dat hij gaat schimmelen omdat hij niet de kenmerken heeft zoals het brilletje rond de ogen, ik denk eerder aan stekelharig met een beetje sabino(?) wat de vlek onder zijn buik zou verklaren.
Brand los
Fennadev schreef:Hallo, ik krijg een tweede shet erbij, weet al een beetje welke. Maar nu is zijn moeder en hijzelf heel erg licht zweetvos waarvan een leek zou zeggen dat ze palomino zijn. Ik neem betere foto's als hij van mij is(pftewel wanneer ik zeker weet dat hij aan mij wordt verkocht). Maar dit is dus zijn kleur:
http://i.imgur.com/PwBBAwA.jpg
Zijn moeder is geboren uit twee zwarte ouders, maar t zou toch niet zo kunnen zijn dat een smokey black verward wordt met een gewone zwarte?
Ook hebben ze een zwartejaarling die geboren is met zweetvos manen, kan dit door flaxen zijn? Het is geen zilver want beide ouders zijn zwart en zij heeft nu ook gewoon zwarte manen.