Niet persé in ieder geval. Mijn merrie heeft 4 veulens gekregen zonder Sabino, maar als ik het goed begrijp is de kans 50% als één van de ouderdieren Sabino heeft en Sabino dominant is.
En ik denk nu dat het dominant moet zijn, omdat het volgens Peterina niet te testen is op homozygoot. Als het alleen maar zichtbaar zou zijn bij homozygoot, zou Peterina wel gelijk zeggen dat als een paard Sabino toont het per definitie homozygoot moet zijn. Aangezien ze dit niet zegt, ga ik er vanuit dat het betekent dat het ook zichtbaar is bij heterozygoot voor Sabino en moet het toch dominant zijn, of snap ik het niet? Zou ook goed kunnen hoor 
Nu ik mijn eigen bericht nalees en als bevestigd wordt dat sabino wel dominant is, moet mijn merrie (en de moeder van jouw veulen) wel heterozygoot zijn, want als ze homozygoot zou zijn en het is dominant, zouden haar veulens (en die van jou ook) sabino moeten zijn.
Dus, klopt mijn conclusie dat sabino wel dominant is, maar onze merries waarschijnlijk heterzygoot zijn?