9 veulens van hem zijn valk (1 smokey black uit een zwarte merrie, 3 palomino's uit vos merries) Wie zelf zo'n leuke valk (bij)wil, kan misschien een bruine merrie door hem laten dekken
RoughRebel
Geplaatst: 24-04-13 09:28
Ondanks dat ik zelf helaas geen valk meer heb , geniet ik hier nog vaak mee van al die prachtige valkjes!!!
Dankje! De jouwe zal wel niet zo licht worden, want mijn valk was als veulen een stuk lichter, maar verder kan het met jouw valkje nog alle kanten op (ook afhankelijk van evt. sooty). Dat is natuurlijk 1 van de charmes van een valk, want meestal zijn ze ook nog eens van seizoen tot seizoen anders van kleur.
Ik hoop dat ze echt goud wordt, maar het is afwachten. Haar volle broer TiSento (zie profiel) is een palomino, mooi donker geboren, maar nu heel licht. Ik hoop dat Fiore wat meer sooty draagt
JoSav
Geplaatst: 26-04-13 20:00
De tijd zal het leren, maar intussen hier regelmatig foto's showen van je mooie valkje, want het kan echt nog alle kanten op! Echt lichte valkjes worden meestal ook wel vrij licht geboren. Een echt vol gouden kleur zou natuurlijk erg mooi zijn. De mijne wordt 's zomers ook altijd wat meer richting goud (en die heeft ook metallic, dus dat is helemaal mooi meegenomen, haha). Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat Fiore sooty draagt als ik naar de andere valkjes van dezelfde hengst hierboven kijk. Maar dan kan ze wel ook héél donker verkleuren.
@cynthia De 2 volle zussen beginnen nu meer en meer op elkaar te lijken. De oudste krijgt in de winter zwarte haren bij en de jongste witte, maar beiden zijn nu goudgeel met heel veel sooty/dapples.
mandy dat is denk ik en bruine die schimmel aan het worden is te zien aan de witte gloed. Ik denk zeker geen valk.
Femke_Tweety
Geplaatst: 04-05-13 18:49
Ik heb geprobeerd om Tweety's kleur zoals die nu is op de foto te zetten. Dat is nog vrij lastig... Hij glimt heel erg, maar er zit ook een soort goudglans overheen. Op sommige foto's is het te zien. In het echt zie je het nog meer.
JoSav
Geplaatst: 05-05-13 10:14
Hihi, een vies valkje voorbij zien komen.
Een schimmel, die hier dus niet thuishoort. Vragen over welke kleur kunnen op fokkerij algemeen.
Wat glimt ie mooi, Femke! Echt geweldig. Je ziet idd een mooie bijna gouden glans. Metallic is ie niet, maar prachtig is het zeker. Maar ik heb een bijna metallic-achtige glans zeker gezien bij Lusitano's, Anda's en Berbers dus misschien interessant zijn haren onder een microscoop te leggen? Metallic is nl. niet alleen op foto's te zien maar ook te bewijzen ahv microscopisch onderzoek naar de haarkern. Metallic is alle seizoenen zichtbaar, maar reageert op licht en dat is nu eenmaal sterker in voorjaar en zomer.
Voor wie van licht metallic valk (buttermilk buckskin met licht metallic) houdt, nog een topic van mijn dametje: Er zit een filmpje bij waar je goed kunt zien dat ze licht metallic is, dat is te zien zodra de zon erop valt. Officieel staat ze niet als "goud" geregistreerd omdat ze maar licht metallic is, maar ze draagt het metallic gen overduidelijk. [ITP] Help! Mijn valk denkt dat ze echt kan vliegen! Zie bijgevoegde video.
Het is moeilijk te fotograferen omdat ze van zichzelf extreem licht van kleur is, overbelicht dus makkelijk zodra de zon erop valt.