Nieuwe kleur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:33

Kuggur schreef:
Koper schreef:
Okee, maar is wel een raszuiver paard dus? Ik zou wel eens willen weten of er ergens het zelfde bloed achter zit als die Ellert.

Eh, ieder paard op IJsland is raszuiver...

Misschien beetje offtopic, maar er zijn daar op heel IJsland geen geimporteerde paarden? Enkel raszuivere ijslanders? Nooit geweten, interessant weetje wel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:31

@Jaime_ er mogen op IJsland volgens mij inderdaad geen paarden geïmporteerd worden.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 05:52

nope, geen geimporteerde paarden op IJsland. Eenmaal het eiland verlaten, mogen paarden ook nooit meer terug. Al minstens 1000 jaar...dus ja, raszuiver indd.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:31

Kuggur schreef:
Koper schreef:
Okee, maar is wel een raszuiver paard dus? Ik zou wel eens willen weten of er ergens het zelfde bloed achter zit als die Ellert.

Koper had het over die merrie die later werd aangedragen, die dus niet op IJsland staat ;)

caddy

Re: Nieuwe kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:44

Het importverbod op IJsland is in 1882 ingegaan. Niet zoals algemeen wordt aangenomen zo'n 1000 jaar geleden. Na de 13e eeuw was import uiterst zeldzaam maar niet verboden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 10:43

Kuggur schreef:
Koper schreef:

Die merrie staat in Duitsland .

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:02

Koper schreef:
Allegra schreef:
Er zijn er meer van: http://www.recherbusch.de/zuchtstuten/a ... -rosenhof/

Een nakomeling van die merrie heeft ook die kleur volgens de fokker.

Edit: ze zeggen dat het iets te maken heeft met het W8 gen, een Dominant White gen. Misschien dat het de kleurenkenners iets zegt :D Geen idee of het bij Ellert om dezelfde genen gaat, maar het toont in elk geval wel ongeveer hetzelfde.

Het is jammer dat ik niet op Worldfengur kan. Ben nou wel benieuwd wat voor paard dit dan is.

Ik stuur je even een pb met de link

Huni

Re: Nieuwe kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:07

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 11:44

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:57

Interessant, deze nieuwe kleur. Een paar maanden geleden zag ik foto's van een PRE (achtige) hengst die precies dezelfde 'gewolkte' grijsbuine kleurstelling had en ook geen echte schimmel was. Hier was ook al een hoop door kleurfanaten over geschreven, maar ik kan de foto's helaas niet terugvinden.

edit: ik bedoelde deze, Comico IV:
Afbeelding

lijkt wel wat op elkaar:
Afbeelding

Hier staat een hoop over Comico IV en zijn kleurstelling: http://colorgenetics.info/equine/gray-i ... w-mutation