[KG] Wordt dit veulen grijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:49

Muronia

Re: Wordt dit veulen grijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:59

Verplaatst van PP naar -> F-AM

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:07

Ik denk inderdaad ook dat je hier een valkje hebt. Maar of ze nog gaat schimmelen? Geen idee..
Waarom doe je geen kleurtest? Die zijn niet zo heel erg duur en dan weet je het wel zeker :)

LoreV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 16:51

Ok dank je :-)

Ik heb ontdekt dat de overgrootvader van de moeder buckskin was.
Dus de moeder is schimmel, de vader van de moeder is schimmel (geen weet van moederskant van de moeder).
De vader van de moeder (Navegante) heeft maar 1 allel schimmel dus als de moeder van de moeder niet schimmel is, dan heeft de moeder van het veulen in kwestie waarschijnlijk maar 1 kopie van schimmel gen. Ik moet dus op zoek naar meer info over de moeder van de moeder, maar dan nog... blijft zoizo 50% kans minimum dat het veulen schimmel zal zijn he...

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:58

En zou je het paard daarom afkeuren? Mij lijkt dat toch de minst belangrijke factor. Karakter, bewegingen, bouw, etc zijn imo toch heel wat belangrijker.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:07

Als de vader gewoon bruin is, betekent het dat dat de moeder creme gen draagt. Dit veulen is namelijk sowieso valk, dat weet ik heel zeker. Misschien met sooty, denk het haast wel aangezien hij op de laatste fotos donkere plekken heeft.
Of het een schimmel is kan ik niet zo zien. Niet elke schimmel heeft als veulen witte haren rond de ogen. Als je zeker wil weten of het een schimmel is, zou je m moeten testen of afwachten. Maar een valk is het sowieso.

Van

Re: [KG] Wordt dit veulen grijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:53

Bij schimmel veulens zie je vaker wildkleurachtige kenmerken daarom zou ik toch denken dat dit een schimmeltje is

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:10

LoreV schreef:
De vader is bruin en de moeder is wit. Geen idee of de moeder dubbel grijs heeft of 1 grijs allel.

Ik vond op het internet dat zwarte benen bij een bruin veulen zouden wijzen op grijs worden in de toekomst...
Deze heeft heel erg donkere benen. Vandaar dat ik het eens wou navragen wat jullie denken.

Wat een onzin over die zwarte benen (en wildkleur achtige kenmerken, wat dat betreft)

Een veulenvacht kan zo ontzettend verraderlijk zijn qua kleur, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat dit veulen een cremegen draagt en dus valk is, en ik denk niet dat dit een schimmel is/wordt. Dan had ie nu wel een stadia van vergrijzing gehad moeten hebben (het 'gele' had dan al wel zichtbaar grauwer moeten zijn).

En ja ik ben met je eens, ik heb liever ook geen schimmel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:14

Ik zou het veulen niet sowieso valk noemen hoor, heb wel meer schimmels gezien die valk leken maar het echt niet konden zijn. Denk dat een detailfoto van het oog meer zal verklappen..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:31

RianneH schreef:
Ik zou het veulen niet sowieso valk noemen hoor, heb wel meer schimmels gezien die valk leken maar het echt niet konden zijn. Denk dat een detailfoto van het oog meer zal verklappen..

Ze is al 10 maanden oud en nog steeds zo geel volgens TS, zonder enige vorm van vergrauwing... Die is echt wel valk hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:42

Dit lijkt mij idd een valk, ze heeft ook een duidelijke aalstreep. Het is een prachtig veulen trouwens. En Lorev dat een bruine met zwarte benen grijs wordt is grote onzin. Ieder bruin paard heeft zwarte benen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:46

pillow schreef:
Dit lijkt mij idd een valk, ze heeft ook een duidelijke aalstreep. Het is een prachtig veulen trouwens. En Lorev dat een bruine met zwarte benen grijs wordt is grote onzin. Ieder bruin paard heeft zwarte benen

Een valk heeft geen aalstreep. Wildkleur heeft een aalstreep. Dus valk met aalstreep is of dunskin, of heeft gewoon countershading.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:21

Een aalstreep kan wel door countershading inderdaad komen, en gezien het veulen meer donkere plekken heeft, denk ik dat dit ook het geval is. Verder geen idee of het een schimmel wordt, ik neig naar niet, maar geduld hebben of testen geeft het antwoord.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:05

RianneH schreef:
Hoe zou jij de kleur naast schimmel noemen dan? Zwart en vos (of iets met verdunning oid) zijn het sowieso niet, gewoon bruin vind ik hem te gelig voor. Dan blijft er dus alleen nog valk of wildkleur bruin over wat nog mogelijk is... Wildkleur bruin denk ik haast niet aangezien dan 1 van de ouders wildkleur moet zijn en volgens mij zie ik geen zebrastrepen op de benen. Hij ziet er ook echt uit als een valk... Dus ja, valk weet ik vrij zeker.
Schimmels die valk lijken zijn dan vaak schimmels met als basisskleur bruin, die al begonnen zijn met schimmelen. Dit veulen is nog niet eens begonnen met schimmelen (als hij schimmel is) en dit is dus nog gewoon de kleur die hij is naast de schimmel (nogmaals, als hij schimmel is).

Volgens mij hebben sommigen hier ook niet helemaal door dat je gewoon een valk kan hebben die schimmel is? Het maakt niet uit welke kleur je veulen is, al is het zo'n bijzondere kleur. Als 1 van de ouders schimmel is heb je ALTIJD (minimaal) 50% kans op een schimmel.
Maar ik denk haast niet dat dit veulen schimmel is... Aangezien je er nog helemaal niks van ziet. Volgens mij is het niet onmogelijk dat ze pas zo laat beginnen, maar toch denk ik van niet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:27

Moeilijk is het toch niet ...
Veulen = valk, misschien gaat die schimmel worden (omdat moeder schimmel is) ... dit kan je laten testen.
Moeder = is een creme-drager, aan de bloedlijnen te lezen, hoogst waarschijnlijk een valk-schimmel.

Mocht de bewegings video goed meevallen, zou je nog altijd kunnen vragen op een Grey/schimmel kleur test.