Ook even mijn mannetje welke al stuk beter in zijn vel zit.
Aaah ik vind hem echt zooo knap!!!
MarliesR
Geplaatst: 06-10-16 20:05
Echt leuk al die mooie kleurtjes bij elkaar! Sinds gisteren kan ik ook een beetje meedoen in dit topic. Ik heb een Palomino Frederiksborger gekocht, een jonge merrie van 2,5 jaar. Was helemaal niet opzoek naar een kleurtje en heb haar dan ook echt uitgezocht op bouw, karakter en beweging. De grootste grap is nog dat ik altijd heb gezegd dat ik palomino's helemaal niet zo mooi vindt (maar hé, een goed paard heeft geen kleur!). Maar bij haar vind ik het echt prachtig
Moravita's Da Vivace
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 21:19
Gefeliciteerd met deze hele knappe aanwinst!
En omdat ik toch een beetje schrok ook in je berichten gezocht, sterkte met het verlies van Madou
Bedankt Set Elkol, dat is ook nog steeds behoorlijk heftig. Drie jaar zo intensief ervoor geknokt om hem weer goed te krijgen... Mis hem ook echt enorm! En 13 dagen na hem ook nog onze hond moeten laten inslapen dus was echt heftig. Wel heel fijn om nu ook weer positieve dingen tegemoed te kunnen zien.
Ine23
Geplaatst: 07-10-16 08:03
Gefeliciteerd met je nieuwe merrie, MarliesR. Ik heb ook een merrie met zo'n lichte palomino kleur . Sterkte nog.
Dustinlover, hij glanst mooi! Leuk dier.
Blue ! Wat is ze toch lief!
Moun wordt echt prachtig! Ging zijn kleur nog eens opnieuw getest worden of heb ik daar over gelezen?
Mooie Flur, wat een toverbal
Oooooh wat is Ragnar toch super schattig Dat hinnikje!
Leuke kleintjes zag ik ook voorbij komen in alle kleuren
Ine wij denken dat hij birthcatcher ticking is. Omdat hij alleen wat witte haren in manen en staart heeft. Helaas is dat hier in NL nog niet te testen.
Omdat hij heterozygoot pearl is en pearl is een recessief kleurgen.
Als er cream bij komt krijg je dit: Onze buckskin pearl merrie
mooney
Geplaatst: 07-10-16 11:59
Genetisch is hij interessant, maar in principe is het vergelijkbaar met een vos die zilver draagt toch (ik snap dat het genetisch anders is, bedoel dat je aan beide van de buitenkant niets speciaals ziet )? Die worden ook niet in het topic gezet volgens mij.
Toekomstige match voor jullie pearl merrie? Zijn nog niet heel veel van die kleur toch?
Nou jongens ik vind mijn niet makkelijk te vinden/krijgen pearl Tinker hengstje zeer zeker goed genoeg voor dit topic In 2012 heb ik nog een hetero pearl vosje gehad en die heb ik ook altijd geplaatst.
Maar hij is indd voor onze pearl maar ook onze smokey grulla en valk jaarlingen als ze oud genoeg zijn en ze dan ook bij hem passen. We hebben ook naar de ouders gekeken, maar het is altijd even afwachten hoe ze uitgroeien natuurlijk.
Klopt maar aangezien hij straks 3 wordt en nog steeds niet verkleurd weet van Haeringen niet waar het door kan dat hij positief test maar niet toont. Aangezien schimmel dominant hoort te zijn. Maar dit is misschien meer iets voor in het kleur genetica topic.
Ik ken niets van pearl, zelfs nog niet gehoord? Dus kan er helaas niet over mee praten. Voor mij lijkt de bruine ook een 'gewone' bruine. ( niet slecht bedoelt hoor). Die er onder kan me wel bekoren !
'k had mijn blonde dame nog es op de weide gezet. 't is zo een schrikscheet haha.