In de winter is ze gewoon een zweetvos zelfde kleur als haar moeder. De eerste keer dat ze anders was, was meteen al toen ze uit de veulenvacht kwam, maar nog niet zoals nu(meer vos vlekjes) Maar aangezien ik haar hoofd een aantal jaren terug ook op de foto gezet heb en ze daarop alleen nog maar een brede bles had en niet haar hele hoofd wit, gok ik toch dat ze een schimmel is. Zal die foto ook even opzoeken.
keona
Geplaatst: 29-06-15 14:31
Flamoes haar geslachts deel
Dennis
Geplaatst: 29-06-15 14:33
Vaak worden vos geboren schimmels juist donderder, meer naar grijs dan naar vos met wit. De mijne was ook 's winters donderker dan zomers, maar werd wel iedere winter een slag lichter dan de winter er voor (en iedere zomer ook een slag lichter dan de zomer er voor). Voor roan zit er idd veel wit op zijn hoofd. En voor een appie zijn zijn oog en voetjes niet kenmerkend genoeg.
Alle 3 de voor de hand liggende mogelijkheden is het niet in 1x duidelijk wat het nu wel is.
Ik weet niet hoe ze in de winter erbij stond, ze stonden heel lang ergens anders, ben blij dat ze nu weer dichtbij staan, krijgen ze in ieder geval wat aandacht van mij. Ik vind haar zelf voor een roan te veranderlijk.
Ik hou het op schimmel (en ben blij dat dat halster af is )
Fotsy
Geplaatst: 03-07-15 14:38
even vraagje, begint sooty altijd op de schouders en loopt die zo naar beneden? of kan dit eigenlijk ook bijvoorbeeld alleen op de benen zitten?
Set_Elkol
Geplaatst: 03-07-15 14:41
ik zie het eigenlijk nooit alleen op de benen maar ik heb geen idee waar het begint bij een veulen.? Ik dacht vaak dat de billen donker worden eerst ipv schouders. heb trouwens wel vaker palomino's zo gezien met de benen donkerder..
Idd, ik denk ook da de appeltjes een teken zijn. Baybee heeft ze ook heel fel op haar reeds verhaarde billen
Fotsy
Geplaatst: 03-07-15 15:14
appeltjes lijkt me ook te wijzen op sooty en natuurlijk valt het minder op bij een valk of bruin paard met sooty dat dit begint bij de benen vermits de benen al zwart zijn
Kat maar dit lijkt me ook nog een veulen te zijn, heb je toevallig geen foto als die ouder is
Ik hoopte stiekem dat Sansa wat sooty had omdat ze eerst boven de ogen wat donkere haren had maar helaas
Fotsy
Geplaatst: 03-07-15 15:25
chimello voor een valkje niet zo interessant hoor, steekt het mooie kleurke weg
oh Kat dus eerst op de poep dan, ik dacht dat dit een soort deken vormde over de werkelijke kleur 'letterlijk' dan dus ging ervan uit dat het op schouders en rug eerst te zien was. Flo is geen indicator, die haar hoofd is eigenlijk het enige dat niet 'aangetast' is en verraadt eigenlijk haar werkelijk kleur, voor de rest zie je de overgang tussen het zwart op de benen en valk bijna niet.
Maar wel kans op sooty palomino ooit uit Sansa dan
Fotsy
Geplaatst: 03-07-15 15:54
Sjintoo
Geplaatst: 04-07-15 23:51
Op 03/07 is mijn red dun merrie bevallen van een vos hengstenveulen. Ze was drachtig van een appaloosa hengst (maar heb helaas geen idee wie paps werkelijk is). Elai heeft nu gestreepte hoefjes, wat witte haren op zijn kont en een tweekleurig geslachtsdeel. Ook heeft hij een wit snuitje terwijl zijn manen gewoon vos zijn. In zijn staart heeft die wel lichte haren. Kan iemand me verklaren van waar dat wit snuitje komt?
oh ik zie nu somatische mutatie, dat is iets minder zeldzaam dan chimera volgens mij
Fotsy
Geplaatst: 07-07-15 22:23
ik denk bloody shoulder, bloedvlek, komt vaak voor bij onder andere arabieren, is een bruin paard, chimera valt alleen op dacht ik doordat je vos en zwart met het oog ziet op een paard
Heel speciaal
Set_Elkol
Geplaatst: 07-07-15 22:27
Lijkt mij geen bloody shoulder juist.. zo strak afgetekend. en als chimera met vos en zwart kan waarom dan niet met bruin en zwart? als er over het ene deel net een agouti gen zit.. volgens mij kan het wel.
Fotsy
Geplaatst: 07-07-15 22:30
ik dacht eraan omdat het precies wijnrood ziet en niet echt zwart op de foto, heeft ze dat paard laten testen want anders kan je toch nooit weten dat het somatische mutatie is?
Set_Elkol
Geplaatst: 07-07-15 22:32
weet ik ook niet hoor of ze getest is hihi
ik dacht wel zwart maar door het bruin er omheen lijkt het wel anders. volgens mij is de vlek dezelfde kleur als de benen.