Ik vroeg mijn af of iemand hier kan zien of mijn merrie bruin dun bont is of gewoon bruin bont want ze heeft een streep over haar rug. Ze staat in mijn profiel of kijk hier http://www.mijnalbum.nl/Album=FUGUNDOY
Coloured
Geplaatst: 09-03-15 13:54
Ze lijkt mij wildkleur bruin bont. Oftewel bay dun tobiano.
DubbelFun
Geplaatst: 09-03-15 13:55
Die is idd baydun (bruin wildkleur) + tobiano bont.
Er staat namelijk in haar paspoort bruinbont maar dacht ook dat het dun is, maar dit geeft al iets meer bevestiging.
Jorex
Geplaatst: 16-03-15 19:48
Ik heb echt het gevoel alsof die van mijn echt een toverbal aan het zijn is nu, hij is een zweetvos met pangare die elk jaar meer witte haren verspreid over zijn rug door de zomervacht heen krijgt en nu met verharen lijken het er echt heel veel. Echt meer dan vorig jaar, dus, ik ben echt heel benieuwd of dat een blijvend effect heeft in zijn zomervacht, maar dat zie je pas over een paar maand..
ik zie nog net witte haren bovenaan de staart dus ik gok het op rabicano.
nienke555
Geplaatst: 16-03-15 20:20
Set_Elkol schreef:
ik zie nog net witte haren bovenaan de staart dus ik gok het op rabicano.
Oke dankjewel Op youtube heb ik nog wel 2 filmpjes van hem gevonden, eentje is zo donker dat je alleen maar een donker bruine vlek ziet En de andere is deze, alleen weet ik niet of dat het duidelijker maakt
plots na 10jaar vos te zijn, bedenkt meneer zich dat hij donkerder wil zijn. begon op zijn kont en zijn borst (start van de benen) en nu doet zijn hoofd ook al flink mee!
had zojuist topic geopend en daarin werd verwezen naar dit topic!
Dat snap ik wel... maar hij kan toch niet zo snel enorm veranderen van kleur?
Eight
Geplaatst: 19-05-15 22:34
Ik heb eigenlijk ook nog wel een vraag hier Een jaar of 12 geleden hebben wij mijn merrie gekocht als zijnde 'palomino' dat was in de zomer dus ze was mooi goud van kleur met lichte manen. Naar mate het kouder werd merkte wij dat haar vacht veranderde, wat logisch is natuurlijk! Wat mij echter na al die jaren opvalt, is dat de iedere zomer en winter een andere kleur heeft, soms is ze goud in de zomer en soms meer bruinig door de vele donkere haren, afgelopen zomer bleef ze lichter en ieder jaar in het voorjaar wordt ze haast wit is dit de normale gang van zaken bij palominos? Ik ben erg benieuwd, ik voeg nog wat fototjes bij voor een idee..
Dit is Alys op het moment:
Sommige zomers heeft ze deze kleur: Andere zomers meer deze kleur: