Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R_M schreef:[ Afbeelding ]
(Weet dat hij op deze foto veelste zwaar is)
Misschien is deze foto iets duidelijker qua oren, neus en vachkleur.
Dus ik heb waarschijnlijk een bay dun ipv cream dun
Elin_ schreef:Nieuw leven hier inblazen
De basis kleuren met een dubbele creme ( CrCr) :
- vos x dubbel creme ( ee x CrCr) = Cremello ( eeCrCr )
Klopt dit?
http://www.scholieren.com/werkstuk/86678
mooney schreef:Elin_ schreef:Nieuw leven hier inblazen
De basis kleuren met een dubbele creme ( CrCr) :
- vos x dubbel creme ( ee x CrCr) = Cremello ( eeCrCr )
Klopt dit?
http://www.scholieren.com/werkstuk/86678
Het is allemaal een beetje onhandig geschreven. Dus ze bedoelt het goed maar het staat er fout zeg maar.
Wat ze bedoelt te zeggen is dat als een vos (ee) twee keer creme draagt (CrCr) dat het dan een cremello is (dus eeCrCr). Ze zou dus de x tekens weg moeten laten of vervangen door +.
Wat er staat is dat ze een vos kruist met een willekeurige dubbel creme dat je een cremello krijgt, dit klopt natuurlijk niet. Dat wordt een palomino (of valk of smoky black afhankelijk van de kleur van de vader).
Maar zo staan er wel meer onhandig geschreven stukjes in, zoals hier:
"Bruin is eigenlijk geen echte basis kleur. Een belangrijke gen is Agouti. Deze kleur veroorzaakt in combinatie met zwart de kleur bruin. De genetische code is EA ( E= zwart A= agouti)"
De code is uiteraard EE (of Ee) AA (of Aa), ook wel geschreven als E- A- .
Wil nog wel even zeggen dat het voor een 2e klas MAVO leerling een goed verslag is, ze heeft zich duidelijk verdiept in de materie.
Dais_ schreef:Hallo, ik kom hier even binnenvallen met een vraag.
Ik begrijp iets niet. Ik heb een bruine merrie (seal-brown eigenlijk), maar beide ouders zijn zwart.
Ze heeft een volle zus met ook de kleur seal-brown.
Ik lees op internet alleen maar dat het niet mogelijk is om uit 2 zwarte ouderdieren een bruin veulen te krijgen, dus wat klopt hier niet?
De vader is sowieso zwart, van hem heb ik foto's. Van de moeder kan ik helaas geen foto's vinden.
De ouders van de moeder waren sowieso schimmel.
Wat klopt er niet aan dit verhaal?