Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chimello schreef:Wij fokken dun Tinkers uit een bepaalde bloedlijn die waarschijnlijk ooit uit dun Highlanders zijn voort gekomen (ik heb het dus niet over Fjord kruisingen). Deze dun Tinkers hebben alleen een aalstreep en soms zebrastrepen of een masker. Onze dunskin hengst heeft een hele lichte aalstreep. Zijn smokey grulla dochter heeft een hele duidelijke, altijd zichtbare aalstreep. Ze heeft ook een masker maar niet echt zebrastrepen.
Mijn bay dun merrietje heeft ook wat donkerdere schouders en een duidelijke aalstreep en een beetje een masker net als onze bay dun Highlander merrie. Denk dat het ook enigzins rastypisch is hoe het dun zich uit. Overigens heb ik ook al duns gezien die echt niks van markers hebben (gewoon een palomino bijvoorbeeld) die toch echt dun veulens krijgen en dan moet het echt van die paarden komen. Er is zelfs een homozygoot QH hengst die geen duidelijke markers heeft. Dus dat er nu een D1 en D2 test is vind ik niet vreemd. Ik ga pas uit van dun als er met de nieuwe AG test is getest, die vertouw ik wel.
Om on topic te blijven vandaag geboren:
[ Afbeelding ]
Ze is uiteraard nog niet getest maar ik vermoed red dun. Geen kleur op benen en rug
Moeder is silverdapple dus kan ook zilver dragen.