Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 19:51

Niet overheen gelezen, wel vergeten te reageren :+ . Hoe oud is ze en hoe lang heb je haar? Schimmel is namelijk te testen en wil nog wel eens van intensiteit veranderen door de seizoenen heen, dus het zou heel goed kunnen. Daarnaast schimmelen sommige paarden een stuk sneller dan andere paarden. (Dit is deels genetisch bepaald). Als je de ouders weet zou je ook kunnen kijken of één van de twee homozygoot schimmel is, dan kan je er namelijk donder op zeggen dat die van jou ook gegarandeerd schimmel is.

Als ze niet getest is kan ik het wat moeilijker zeggen. Het ziet er inderdaad uit als stekelharig maar roan kan er ook zo uit zien, en schimmel dus. Roan heb ik nog niet over geschreven (volgende op de lijst) dus durf ik je op dit moment ook nog niet zo heel veel over te vertellen. Ik ben er vrij zeker van dat het niet één van de andere witpatronen is (sabino, tobiano, splashed white) omdat deze vlekken veroorzaken.

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:25

Geeft niet. Haar ouders zijn helas onbekend ze is 5 jaar en ken haar nu bijna 2 jaar. Maar schimmels worden altijd witter naar mate ze ouder worden?

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 20:45

Jup, schimmels worden altijd witter, maar sommigen worden nooit helemaal wit, als ze echt een schimmel is verwacht ik wel dat ze witter gaat worden hoor, dat zou best nog kunnen gaan gebeuren. Het gaat bij haar dan alleen waarschijnlijk niet zo snel (als het inderdaad schimmel is he). Als je het zeker wilt weten kan je er altijd een testje op los laten: VHL schimmel DNA-test er zijn meer bedrijven zoals deze!

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:58

Bedankt ga ik zeker doen.
Haren zijn toch vachtharen lijkt mij haha.

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 20:59

Jaja, volgens mij maakt het niet uit welk haar, maar ik denk wel dat er een follikel aan moet zitten (haarzakje) maar ik heb nooit een dergelijke test laten doen dus zeker weten doe ik het niet.

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 23:59

Voor hen die al foto's online hebben in mijn artikelen, google voor de gein is op bijvoorbeeld 'zilver gen paard' of "dun gen paard" en "tobiano gen paard" etc etc :+

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:54

Ik heb niet alle 10 de pagina's doorgelezen :o Maar heb je al een classic champagne? Ik heb er heel veel foto's van.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 00:55

Ik ben in principe al voorzien maar dit zijn wel erg mooie foto's :+ ik zal kijken of ik ze nog in het bijbehorende artikel passen, anders zet ik er een (paar) in de special (een soort verzameling van alle artikelen). Thanks!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 01:11

Ik heb ook nog een mooie veulenfoto, misschien interessant om deze naast een volwassen foto te zetten. :o
Wist je trouwens ook dat de blauwe ogen naar groen verkleuren als er buiten het champagne gen het cream gen bij zit? Zit het creme gen er niet bij dan verkleuren ze altijd naar amber.
Zoals hier, dit is een amber cream dun.
Afbeelding

Mijn classic als veulen

Afbeelding

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:48

Ik zal jullie niet lastig vallen met foto's want volgens mij is de kleur van mjn paard al genoeg vertegenwoordigd, haha. Maar ik had een klein vraagje , hij is namelijk vosbont.. maar heeft een aalstreep witte beentjes dus geen streepjes op de benen, wel lijkt hij steeds meer witte haren op zijn hoofd te krijgen, hij is nu 8 , zijn mams was een schimmel paps vosbont .. heb ik kans dat hij deels wit gaat worden ? Of is er een bepaalde benaming voor zijn kleur ?

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:00

Xyris schreef:
Voor hen die al foto's online hebben in mijn artikelen, google voor de gein is op bijvoorbeeld 'zilver gen paard' of "dun gen paard" en "tobiano gen paard" etc etc :+


Ik kwam al uit op je zilver artikel in de week. Kwam ook nog een andere tegen met een vrij vergelijkbare tekst. Heb je het voor een andere site ook gemaakt?

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 18:03

Ik heb voor Horse Reality geschreven, maar zij herschrijven mijn tekst in eigen woorden, dus het zou me verbazen als het volledig dezelfde tekst zou zijn (zou niet moeten). Als het een andere website is is er sprake van plagiaat, iets dat erg vaak voor komt helaas :/. Kan je me toevallig vertellen welke site het was?

En thanks AstridJ! Zeker een mooie vergelijking. Ik ga even kijken wat past. Over het algemeen breid ik mijn artikelen op den duur toch wel uit (het is nu nog redelijk basic). Verder hebben we natuurlijk nog de special, maar daar moet ik eerst roan, rabanico en sabino af hebben.

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:30

Xyris schreef:
Ik heb voor Horse Reality geschreven, maar zij herschrijven mijn tekst in eigen woorden, dus het zou me verbazen als het volledig dezelfde tekst zou zijn (zou niet moeten). Als het een andere website is is er sprake van plagiaat, iets dat erg vaak voor komt helaas :/. Kan je me toevallig vertellen welke site het was?

En thanks AstridJ! Zeker een mooie vergelijking. Ik ga even kijken wat past. Over het algemeen breid ik mijn artikelen op den duur toch wel uit (het is nu nog redelijk basic). Verder hebben we natuurlijk nog de special, maar daar moet ik eerst roan, rabanico en sabino af hebben.


Het is wel die horse reality. Niet al de stukken komen overeen, maar sommige stukjes zijn wel 100% hetzelfde. In ieder geval viel het me wel op.

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 19:50

Oh dat is stom :+ nouja, ik zal mettertijd even kijken of ik mijn eigen teksten dan aan kan passen. De deal was aanvankelijk dat mijn teksten gekopieerd zouden worden, maar in de praktijk gebeurde dit niet. Ik heb de teksten dus gekopieerd en enigszins aangepast om aan de eisen van infonu te voldoen en ze geupload, niet wetende dat er toch teksten letterlijk zijn overgenomen -O- . Niet zo goed voor de rankings binnen google. Wel fijn dat je het even hebt gemeld! +:)+

Oh en AstridJ, ik vergeet helemaal te zeggen dat ik dat met die oogkleur niet wist, ik ga dat zeker toevoegen!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:33

Xyris ik heb even gevraagd aan een vriendin die champagne's fokt of ze wil reageren, want ze heeft info gelezen die niet helemaal klopt. ;-)

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 18:59

Oh dat zou ik erg op prijs stellen!

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:33

hoiii je schrijft vaak seal en sable, maar dat is echt alleen maar sable :)
mss had je dit zelf al gezien, maar wilde dit even melden, anders raken andere mensen in de war als je hetzelfde 2 benamingen geeft. en verder heb ik 6 champies en verschillende champagne kleurige veulens gefokt, mss ook leuk voor je topic. zal ze zo hieronder plaatsen iig :)

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:41

Ik weet niet of deze fotos nog iets toevoegen?

Afbeelding

Sabino en stekelvosharig


Afbeelding

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:43

Copper mijn Gold Champagne hengst
hij is een hele donkere, een "self gold" noemen ze dit, als de manen en staart donkerder zijn dan zijn vachtkleur... en om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zon donkere gezien als hem... dus mss is hij wel de donkerste ooit!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TripleCD op 21-09-17 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:43

Oeps dat is stom... Ik heb iets met woorden die met dezelfde letter beginnen, zo haal ik de bruna en de blokker ook altijd door elkaar (om maar wat te noemen) -O- en ik heb het zelf niet in de gaten tot ik er op gewezen wordt :o thanks for mentioning! Ik pas het gelijk aan.

En ik zie dat er nog wel een paar fototjes bij passen. Mocht je 3 foto's hebben die allemaal óf landscpae óf portrait zijn dan houd ik me zeker aanbevolen! Anders pas ik ze alsnog in de special die later komt (soort verzameling en korte samenvatting van alle genen).

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:45

@Rocymax, beiden nog niet over geschreven dus misschien gaat het passen +:)+ durf het nu nog niet te zeggen, anders wellicht in de special!

En TripleCD, je foto's zijn enorm klein, ik denk dat je de verkeerde link hebt gedeeld? En self champagne? Grappig, ik ben daar nog niet aan voorbij gekomen.

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:46

Leuk, ik hoor het wel als je meer en duidelijkere fotos wilt :)

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:48

denk dat het nu gelukt is! lol.... nog niet zo bekend met BOKT ;)

TripleCD

Berichten: 28
Geregistreerd: 27-07-15

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:50

en dit is CJ, mijn Grullo Champagne hengst, momenteel ook de enige wereldwijd die Reining doet
al mijn paarden zijn trouwens AQHA :)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xyris

Berichten: 9462
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:52

Thanks rocy! Ik kan hier wel wat mee, maar mocht je een wat scherpere foto hebben van de eerste dan zou dat fijn zijn! De 2e kan ik knippen. En even voor de zekerheid, je bedoelt dat de eerste Sabino is toch? En de 2e sabino + stekelharig? Zo banketstaaf als ik het verkeerd registreer.

En TripleCD, je foto's lijken nu te werken, wat een enorm mooi paard zeg! En ik begrijp het :p In ieder geval welkom hier!
En Grullo Champagne.. Ik denk dat ik een nieuwe favoriete kleur heb :=