En die 'homozygote' roans in de VS zijn dus veelal uit rabicano ouders.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:En allemaal een Zygosity test, géén echte marker test !!
Een echte Roan heeft geen coontail óf hij moet ook het Rabicano gen dragen.
Als beide ouderdieren een combinatie van Roan en Rabicano dragen zal er bij de nafok al snel gesproken worden van 'alles is Roan, dus homozygoot is mogelijk'.
Persoonlijk zou ik van deze 'homozygoten' een Rabicano-test willen zien... maar die bestaat dus niet
Citaat:Three variants in DNA sequence explain phenotypes related to Dun dilution – D (presence of dun dilution and primitive markings), nd1 (not Dun-diluted; primitive markings are present but expression is variable), nd2 (1,617 bp deletion, not Dun-diluted, primitive markings absent). With respect to variant interactions, D is dominant over nd1 and nd2; nd1 is dominant over nd2.
R_M schreef:Heb niet heel het topic doorgelezen![]()
Maar wilde voor de grap even een berekening doen met de kleurencalculator.
Wat moet ik nu aanklikken voor een Cream dun bonte die ook zwart in zijn manen heeft en zwarte benen?
Heb de lijst al 3x doorgespit in de openingspost, maar zie geen Cream dun ertussen staan. Heb verder ook niet echt verstand van kleuren en benamingen
R_M schreef:Heb niet heel het topic doorgelezen![]()
Wat moet ik nu aanklikken voor een Cream dun bonte die ook zwart in zijn manen heeft en zwarte benen?
Heb de lijst al 3x doorgespit in de openingspost, maar zie geen Cream dun ertussen staan. Heb verder ook niet echt verstand van kleuren en benamingen
mooney schreef:R_M schreef:Heb niet heel het topic doorgelezen![]()
Cream dun is ook geen echte benaming. Welke basiskleur heeft het paard, bruin? Dan is het een dunskin (valk met wildkleur )
R_M schreef:Voel m'n eigen even heel blond op dit moment, ben echt een leek op dit gebied.
Ik weet dat zijn vader een vos was, moeder is een raadsel maar die moet dan toch een dun gen hebben gehad begrijp ik?
Hoe kom ik achter de basiskleur? Is dit dan vos van vaders kant?