Tinniie schreef:Ik heb even verder gezocht naar de dominant white/white spotting genes, omdat ik mijn merrie er toch ergens nog van verdenk iets extra te dragen. Zij is smoky black solid, maar draagt frame overo en wordt in de herfst en lente enorm stekelharig, ze krijgt dan bijna witte liezen.
Haar moeder was een frame overo met 2 blauwe ogen en negatieve sabino1 test. Niet splash getest, maar zit ook niet direct in haar bloedlijnen.. In 2013 kreeg ze dan nog een veulen dat duidelijk meer dan alleen frame droeg: (=dus zusje van mijn merrie)
[ [url=m/KVnB82.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgens de APHA zijn er tot nu toe maar 2 DW varianten die bij hen voorkomen, DW5 en DW10. De 5-lijn is puchilingui, die niet in haar bloedlijnen voorkomt, de 10-lijn GQ Santana zie ik echter wel wat gelijkenissen:
[ [url=m/BYMgIj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En die van Broker/Jade
[ [url=m/TFL2f5.jpg]Afbeelding[/url] ]
De moeite waard om te testen?
Tinniie bedoel je dat in de pedigree van Jade dezelfde namen voorkomen als ik de pedigree van GQ Santana? Is dat vosveulentje een volle zus van Jade of is het van een andere vader?
Dat vosveulentje is zeker meer dan alleen LWO +. Ik zou Jade gewoon testen op DW. Ik denk dat ze dat ook draagt. (En dat het zwart alles heeft verdrongen/onderdrukt.
) Net als dat veulen van ons met die 4 witte benen. Waar moet het anders vandaan komen? Zeker als SW niet terug te herleiden is in de stamboom.