Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linda2008 schreef:Hallo kleurenkenners,
Ik denk dat ik een interessante kwestie heb, en ik hoop dat hier mensen zitten die mij kunnen helpen om dit misterie op te lossen.
Laat ik voorop stellen dat de uitkomst mij niets zou uitmaken. Of mijn paardjes nu zwart, paars of kanariegeel zijn, met blauwe, bruine of groene ogen, voor mij betekenen ze alles!
Ik heb twee bonte minipaardjes met blauwe ogen. Ik vond het leuk om te weten waar de blauwe ogen vandaan zouden komen, dus ik ben ze gaan testen.
Mij is altijd geleerd dat blauwe ogen bij Overo genen vandaan komt, Frame, Splash en/of Sabino. Er wordt nog gespeculeerd over pigmentverlies maar dat is bij mijn paarden geen mogelijkheid omdat de blauwe ogen in donkere gedeeltes van het hoofd zitten (er loopt geen bles over de ogen heen).
Nu zijn de uitslagen binnen en beide paardjes zijn negatief getest op LWO (frame overo), splash 1, 2 en 3, en sabino........
wie of wie heeft nog verdere suggesties??
linda2008 schreef:officieel hoort tobiano nog niet eens wit op het hoofd te hebben. Als er al een bles op zit, hoort die toch niet zo "apart" te zijn lijkt me...
linda2008 schreef:LWO is feitelijk Frame Overo, en een overo gen kan "rare" witte aftekeningen veroorzaken. Dus nee witte benen zijn niet gebruikelijk bij Frame Overo, maar zeker niet onmogelijk.
Is hij/zij ook getest op Tobiano? Kan ook LWO + (minimaal) tobiano zijn.
Toch vind ik het wel raar. Vooral van de zwart bonte... Die is echt best wel apart getekend, je zou niet zeggen dat het alleen tobiano is.....
Even een foto van de andere kant:
[ [url=m/AXqhNt.jpg]Afbeelding[/url] ]