Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vopo914 schreef:@dubbeldun, ja daar heb je natuurlijk gelijk in..![]()
Ik vroeg me gewoon af wat de mogelijkheden zijn met een vos, want ik denk dat er uit een vos b.v. geen bruine te fokken is?
En een bonte zou dat mogelijk zijn?
Of is alles wel mogelijk...
Ik dacht dat ik met een zwarte hengst sowieso een zwart veulen zal krijgen bij een vosmerrie.
Maar een stekelharige zweetvos is in principe het zelfde als een "gewone" vos?
Of is de homozygoot hengst bepalend voor de kleur bij een vos merrie..
Hahaha jullie zien dat ik er nog niet echt kaas van heb gegeten
vopo914 schreef:@coloured
Het grappige is dat ik altijd een zwarte shet heb willen hebben..en toen was daar ineens deze vosmerrie..
Haar maatje is een mooie zwarte ruin maar hij is al erg oud, ik zou dan ook een veulentje willen zodat de merrie niet alleen is als de ruin komt te overlijden.
Ik heb dus niks met vos maar was op slag verliefd op deze vos merrie.
Ik zou dus een zwarte erg leuk vinden maar vind Palomino ook erg mooi en vraag me nu dus af welke kans groter is bij deze merrie..een Palomino of een zwarte..
Gigixponys schreef:vopo914 schreef:@coloured
Het grappige is dat ik altijd een zwarte shet heb willen hebben..en toen was daar ineens deze vosmerrie..
Haar maatje is een mooie zwarte ruin maar hij is al erg oud, ik zou dan ook een veulentje willen zodat de merrie niet alleen is als de ruin komt te overlijden.
Ik heb dus niks met vos maar was op slag verliefd op deze vos merrie.
Ik zou dus een zwarte erg leuk vinden maar vind Palomino ook erg mooi en vraag me nu dus af welke kans groter is bij deze merrie..een Palomino of een zwarte..
Palomino heeft het meeste kans, dan moet je een cremello hengst kiezen.
Zwart kan ook, dan heb je een homozygoot zwarte hengst nodig om het meeste kans te hebben. Als je merrie agouti draagt, kan er echter ook nog bruin uit komen. Bij een heterozygoot zwarte kan er ook nog vos uitkomen.