Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:BianCatjee schreef:Ik wil me meer gaan verdiepen in de kleuren en de vererving ervan.
Waar kan ik het beste beginnen wat niet al te ingewikkeld (dure woorden) is? Iemand tips
Ik heb De kleur van het paard van Jeanette Gower. Ook een begrijpelijk geschreven boek. Ik heb er heel veel aan
Elin_ schreef:Ik ben me ook aan het oriënteren. .Wil uit mijn merrie (vos) graag een bijzonder kleurtje.. palomino, cremello, valk, bont ..
[EHK] Luxe grote dressuur ponyhengst
Welke kleuren kunnen er dan allemaal op?
Fotsy schreef:Cynthia82 schreef:Ik heb De kleur van het paard van Jeanette Gower. Ook een begrijpelijk geschreven boek. Ik heb er heel veel aan
Ben deze ook aan het lezen maar moest ik leek zijn dan vind ik deze wel nog heel ingewikkeld hoor, misschien eerst eens 'Met huid en haar' van Liesbeth Dekkers, niet zo genotypisch uitgelegd meer fenotypisch en dan kan je makkelijker volgen in het boek van Jeanette Gower.
Cynthia82 schreef:Fotsy schreef:Ben deze ook aan het lezen maar moest ik leek zijn dan vind ik deze wel nog heel ingewikkeld hoor, misschien eerst eens 'Met huid en haar' van Liesbeth Dekkers, niet zo genotypisch uitgelegd meer fenotypisch en dan kan je makkelijker volgen in het boek van Jeanette Gower.
Ja, dat klopt wel een beetje, inderdaadJe moet het wel een beetje begrijpen.
Als je het boek van Jeanette al hebt, is het boek van Liesbeth dan nog steeds ook een aanrader?
Elin_ schreef:Ik ben me ook aan het oriënteren. .Wil uit mijn merrie (vos) graag een bijzonder kleurtje.. palomino, cremello, valk, bont ..
[EHK] Luxe grote dressuur ponyhengst
Welke kleuren kunnen er dan allemaal op?
Peterina schreef:Voor de mooie plaatjes misschien wel, voor de genetisch informatie niet (oud en achterhaald, in sommige gevallen decennia oud) ... ten minste dat is mijn mening.
Cynthia82 schreef:Als je het boek van Jeanette al hebt, is het boek van Liesbeth dan nog steeds ook een aanrader?