Volgens mij geen brindle deze geeft een duidelijk patroon, Heel eigenaardig maar misschien sabino want ze heeft heel grillige willekeurige vlekken zelfs op haar hoofd
Ik denk ook niet dat het brindle is, maar idd een bontvorm die zich in een wel heel apart patroon manifesteert. De voetjes doet Sabino vermoeden, maar misschien heeft het dier als veulen wel iets over zich heen gekregen waardoor de kleur op die plekken verdwenen is.
Nee hoor chimera is iets totaal anders. Is een versmelting van twee eicellen tot een en dit zie je enkel als een paard zowel rood als zwart uit. Zou nog zoals dubbeldun zegt kunnen komen van een accident ofzo als veulen vermits de vlekken toch heel grillig zijn en op haar hoofd zo een rare streep heeft
@Gigixponys : voor zover ik weet is er geen test voor Brindle. Het is ook altijd zichtbaar áls het er is, alleen weet je dan niet of het hetero- of homozygoot is.
@lifaya: dat zou idd ook goed kunnen.
EdkingEnzo
Geplaatst: 18-12-14 20:51
Hallo hallo, Sorry het duurde even, maar hier de vraag, we hebben een paard op stal staan waarvan we niet zeker weten wat voor kleur hij heeft/wordt.. Als je hem zo ziet denk je die is zwart, maar in zijn staart zie je duidelijk veel witte haren, en een beetje bij de flanken. Ook een enkele in de manen. Maar verder nergens tekenen van schimmel denken jullie dat hij nog wel een schimmel wordt of is dit een andere kleur? Hij is trouwens 3,5 en de beide ouders zijn bruin. Is het verder een beetje duidelijk?
Set_Elkol
Geplaatst: 18-12-14 20:54
dat is een zwarte rabicano, leuk! google maar eens. Zonder schimmelouder kan hij geen schimmel zijn
dan kan het nog niet, het moet van 1 van de 2 ouders komen. Alleen als de ouder dan ook wel een heeeeele langzame schimmel is kan het nog. Heb je rabicano al opgezocht? de staart is typisch rabicano.
EdkingEnzo
Geplaatst: 18-12-14 21:13
Ah oke duidelijk! Super bedankt Ja klopt het lijkt er echt heel erg op! Vooral dat ze benoemen bij de flanken, dat heeft hij ook. En dus heel veel bij de staart en verder niet
Klopt precies, het kan heel minimaal, het uit zich vaak in witte haren in de flanken, bovenaan de staart, die foto's van jou zijn een heel goed voorbeeld.
Ik hou het ook op Rabicano, maar ook dit moet bij één van de ouders terug te vinden zijn
Peterina
Geplaatst: 19-12-14 00:37
Niet heel erg extreem maar een voorbeeld die wat duidelijker zwart rabicano toont:
Fotsy
Geplaatst: 19-12-14 10:05
Duidelijk rabicano en geen schimmeltje hoor, kan wel zijn denk ik omdat hij nog zo jong is dat hij nog iets meer wit krijgt maar is best mooi zwart met rabicano zoals dir hierboven