Hengst EEAA met jouw merrie is 100% valk (EeA?)
Hengst EeAA met jouw merrie is 50% palomino (eeA?), 50% valk (EeA?)
Hengst EeAa met jouw merrie is kans op valk (EeA?), palomino (ee??) en smokey black (Eeaa)
Als ik het goed heb dan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Peterina schreef:Fotsy schreef:als je vos AAee is dan kan er nooit een smokey black uitkomen
Als de vos merrie uit valk (EeA?) x smokey black (Eeaa) ... kan nooit AA zijn ... krijgt altijd 'a'-tje van vader mee = ee?a
@Bellarose ... welke perlino hengst wil je gebruiken?
dus als je een vos gebruikt zijnde AAee op je perlino merrie dan heb je enkel kans op palomino en valk, vaak zijn de hengsten ook op kleur getest, of zou er toch naar vragen als je een bepaald fokdoel hebt. je kan je merrie ook laten kleurtesten, zou kan je beter de kansen berekenen.
een vos kan namelijk even hele donkere kringen rond ogen en neus krijgen en dat verandert later weer. Ik vind het als vos klinken. Ouders zijn allebei bruin gok ik. als de vader bijvoorbeeld valkbont is kan het veulen ook palomino zijn, zoveel opties zonder meer info.
Ik vraag met altijd af welke kleur mijn smoky black Jade zou hebben als ik haar scheer. Maar heb tot hiertoe nog nooit reden gehad om haar te scheren..
Maar zelf dacht ik ook wel creme en anders kan ik alsnog even een keer testen