Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:wat een pracht merrie is dit gewordenIk heb ook een vraagje:
Ik heb een bijna twee jarige valkmerrie uit een Haflinger x Perlino Welsh Cob.
Ze is vrij 'bruin' voor een valk, niet zo mooi geel, heeft niet van die hoge pikzwarte benen en heeft frosting in haar manen.
Nu laat ik mijn merrie dit jaar waarschijnlijk weer dekken door dezelfde hengst en ik ben benieuwd naar een aantal zaken (indien het veulen wederom een valk wordt)
- In hoeverre is frosting erfelijk en is het in te schatten hoe groot de kans is dat het volgende veulen dit ook heeft?
- Wat bepaalt of een valk 'geel', 'grijs' of 'bruin' is? Ik ken twee volle valkzussen waarvan de ene vrij 'donkerbruin' is en de ander veel 'geel/grijzer'.
- En onder invloed van wat (welk gen?) ontstaan die echt hoge pikzwarte benen?
Ik ben benieuwd!
[ [url=m/WYf31N.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cynthia82 schreef:Ik heb ook een vraagje:
Ik heb een bijna twee jarige valkmerrie uit een Haflinger x Perlino Welsh Cob.
Ze is vrij 'bruin' voor een valk, niet zo mooi geel, heeft niet van die hoge pikzwarte benen en heeft frosting in haar manen.
Nu laat ik mijn merrie dit jaar waarschijnlijk weer dekken door dezelfde hengst en ik ben benieuwd naar een aantal zaken (indien het veulen wederom een valk wordt)
- In hoeverre is frosting erfelijk en is het in te schatten hoe groot de kans is dat het volgende veulen dit ook heeft?
- Wat bepaalt of een valk 'geel', 'grijs' of 'bruin' is? Ik ken twee volle valkzussen waarvan de ene vrij 'donkerbruin' is en de ander veel 'geel/grijzer'.
- En onder invloed van wat (welk gen?) ontstaan die echt hoge pikzwarte benen?
Ik ben benieuwd!
[ [url=m/WYf31N.jpg]Afbeelding[/url] ]
nine1987 schreef:Nico is ook palomino en rhydaman is valk..
Welke kleuren mijn merrie precies draagt, al sla je me dood, ik heb geen idee..