(heel misschien 100% kans als de moeder homozygoot schimmel is)
Als het om Beertje in je profiel gaat is hij nu bruin, of hij schimmel wordt moet je even duidelijke foto's plaatsen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
set_elkol schreef:Welke kleur is de moeder-schimmel in geboren? en het veulentje is al geboren toch, welke kleur heeft het nu? Je weet de geboortekleur toch al, je hebt alleen nog 50% kans dat het veulen ook schimmel wordt
(heel misschien 100% kans als de moeder homozygoot schimmel is)
Als het om Beertje in je profiel gaat is hij nu bruin, of hij schimmel wordt moet je even duidelijke foto's plaatsen.
set_elkol schreef:Ja ik had het gevonden, ik vind de foto's erg klein. Ik denk wel dat hij schimmel wordt. Homozygoot betekent dominant, als de moeder dominant/homozygoot schimmel was dan werd elk veulen van haar schimmel. Als ze niet dominant schimmel is dan heb je 50% kans.
set_elkol schreef:Bij schimmel is elke vorm dominantHomozygoot betekent dominant, ....
DubbelDun schreef:Zeker weten dat dit niet de moeder is ??
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ZH8ZNJLJ
Het zou qua kleur iig beter passen
ralphtdw schreef:Heb me een beetje ingelezen in dit topic.
Al moet ik zeggen dat ik sommige dingen beetje snap en andere dingen niet maar ben niet zo slim haha.
Maar ik heb een merrie was vos van kleur is dus die draagt het vos gen toch. Haar 3 nakomelingen zijn ook allemaal vos met heel veel wit.
Maar zit te denken om met haar te gaan fokken.
Maar kan ik hier ook een andere aparte kleur uit fokken of een veulen wat niet vos is?
En dat de moeder veel wit doorgeeft
heeft dit nog ergens mee te maken?