Heb niet echt duidelijke foto's zelf die van mij hebben maar kleine spotjes die je niet zo goed ziet. Als je ze wast zie je wel in de huid ook nog vlekken.
Fotsy
Geplaatst: 18-07-14 19:58
hebben bruine paarden altijd een meelsnuitje? ik heb me net een tobiano pony veulen (1jr) gekocht. Ik denk dat ze bruinbont (had wel bruinbonte mama en palominobonte papa) is maar heeft geen meelsnuit. Wel een maanoogje en schildjes dus homozygoot bont zoals dubbeldun reeds aanhaalde. Maar zou deze nog donkerder worden of juist bleker, je hebt natuurlijk veel tinten bruin.
keona
Geplaatst: 18-07-14 20:18
Of valk bont
Fotsy
Geplaatst: 18-07-14 20:48
kzal ze eens laten testen maar vind ze daar dan weer te bruin voor.
Ik vind het ook wat van valk weg hebben, misschien met sooty ofzo. Maar kan indd gewoon bruin zijn. Het kost echt niet veel voor cream te testen, geloof 20 euro.
Fotsy
Geplaatst: 18-07-14 22:50
als DA komt laat ik tevens bloed afnemen, dan kan ik dit terug opsturen. Misschien ook A en E testen weet ik het allemaal in een keertje. Alvast bedankt.
@fotsy: waarom bloed trekken als het ook gewoon met haren kan. Scheelt weer injectie-materiaal voor de DA en een prik voor het paard.
Fotsy
Geplaatst: 19-07-14 12:32
tja weet het niet, heb vorige keer ook met bloed gedaan. Zal dan misschien beter een haar opsturen maar dit moet ik dan trekken veronderstel ik want ik dacht dat een dood haar geen DNA meer bevat. Ik vind Van Haeringen best hoor, niet te duur en snel, bovendien alles in het Nederlands om te communiceren.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 19-07-14 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt
DubbelFun
Geplaatst: 19-07-14 12:33
Je moet een stuk of 40 haren trekken uit staart of manen waar de follikels (kleine bolletjes) nog aan zitten. Dit doe je in een envelop en stuur je op. Simpeler kan niet
Fotsy
Geplaatst: 19-07-14 12:34
Wat denk jij enkel op creme testen of het gehele pakket dan weet ik ook de agouti en extention?
Beter iets te veel dan te weinig. Je neemt kleine plukje van 3 plekken. Je hebt er zo +/- 40 hoor
Peterina
Geplaatst: 20-07-14 10:00
DubbelDun schreef:
Agouti is toch extension ??
Nee!!
Extension is zwart/rood bepalend gen. Agouti is het 'bruin' gen ... verjaagd zwart naar uiteinden.
@Fotsy ... denk eraan dat voor creme controle = bruine staart haren trekken! Geen witte!!
Je kan ook de DNA test in UK doen bij Animal Genetics ... ZEER betrouwbaar, snel (duurt geen 3 weken zoals in NL), en niet duur.
Fotsy
Geplaatst: 20-07-14 14:53
Oei bruine haren, dank je Peterina had inderdaad alleen witte getrokken, puur gemakzucht, de bruine zitten vanbinnen in de staart. Agouti kan wel niet zonder extentie en omgekeerd, ze zijn altijd beiden aanwezig, in dominante of recessieve vorm, niet?
Gewoon een pen pakken, haren erop rollen en een keertje trekken
Is dat echt zo dat witte haren geen cream tonen? Wist ik niet joh!
Fotsy
Geplaatst: 20-07-14 17:37
ik ook niet chimello, lijkt me echter als je het zegt wel logisch. Maar ja, ik en logica, was het moeilijkste vak dat wij hadden in het eerste jaar aan unief .
dus zo gezegd zo gedaan, haartjes getrokken ook donkere, bestelling geplaatst en rekening al betaald, nu dinsdag alles op de post doen want morgen is het hier feestdag en dan spannend afwachten.
Spannend! Ik twijfel nu dus heel erg want ik weet niet of ik nu wel of geen donkere haren heb laten testen. Ik had een vermoeden dat mijn tinker misschien smoky is maar bleek negatief. Maar als ik uit haar staart getrokken heb moeten het zwarte haren zijn. Toch eens aan m'n moeder vragen.