Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isabel schreef:mooney schreef:Dat is geen aalstreep, veel paarden zijn iets donkerder op de rug, helemaal als je ze scheert. Dit is hooguit countershading.
TS je veulen is bruin, met mealy/meelsnuit. Wildkleur bruin kan echt niet als hij zo donker onder het scheren vandaan komt.
Eigenlijk dus hetzelfde als je haflinger kruising, al zal de precieze tint wellicht iets anders uitvallen.
Hoe verklaar je dat dan met een volle fjord als ouder?
Isabel schreef:_San87_ schreef:
De enige verklaring is dat de ouder geen volle fjord is.
Maar de vader is 100% zeker een volle fjord volgens TS.
roosjuh17 schreef:Het is of een volledig fjord geweest. Dier en papieren gezien.
Of een Zangersheide springhengst uit darcox ramiro x Lastkiller
De z hengst was vos.
Balte schreef:https://www.fjordstudbook.com/index.php/kleuren
In dit artikel over Fjordenkleuren is er sprake van een gen dat de kleur verdunt. De gra-kleurige, de Ulsvale en de geelvale. De genotypes staan erbij, misschien zijn er mensen hier die daar nog meer in thuis zijn en kunnen kijken of hier een mogelijke verklaring zit?
roosjuh17 schreef:Nee ik heb echt niet het verkeerde veulen. Ik ken die mensen. Ik heb het veulen van enkele dagen oud gezien.
Zoals in de foto te zien is het het zelfde veulen als bij de mama.
Ze hadden 2 hengsten zelf.
Een fjord en een jonge Zangersheide. 1 van de twee kan de vader zijn. Maar de vos lijkt mij sterk.