Mijn baby vandaag, 8,5 maand oud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klaas15 schreef:Ik heb een grote merrie donkerbruin (bijna zwart wat voor een kleur zal eruit komen als ik haar laat dekken door een palomino ?
Voor cremelo zit toch palomino of zit er nu helemaal naast ?
De merrie is 174
Charica schreef:@Myosotes : Wat een prachtig dier! Wandelen jullie veel in het bos?
mooney schreef:Klaas15 schreef:Ik heb een grote merrie donkerbruin (bijna zwart wat voor een kleur zal eruit komen als ik haar laat dekken door een palomino ?
Voor cremelo zit toch palomino of zit er nu helemaal naast ?
De merrie is 174
Met een donkerbruine merrie kan je geen cremello veulen krijgen. Een cremello is een paard met een dubbel cream-gen, dus 1 van vader en 1 van moeder. Jouw merrie heeft geen cream dus kan dat ook niet doorgeven.
Een enkel cream gen geeft een palomino (vos + cream), valk (bruin + cream) of een smokey black (zwart + cream).
Bruin x palomino geeft kansen op: bruin, zwart, vos, valk, palomino en smokey black. Wil je zekerheid op een speciaal kleurtje (valk/palomino/smokey) dan heb je juist een premello of perlino hengst nodig. Die zijn er alleen nog niet heel veel in grote maat, dus dan heb je beperkte keuze.
Voor specifiekere kansen heb ik meer info nodig over je merrie. En dit is meer een praat en foto topic, dus dat kan je dan beter posten in een eigen topic onder dit tabblad.
Citaat:Waarom zijn er eigenlijk zo weinig grote cremello's? Denk dat mijne (1.62) een van de grootsten in dit topic is?
Set_Elkol schreef:Misschoen is ismir du tilleul wat voor je sarah
Jessix schreef:myosotes schreef:Waarom zijn er eigenlijk zo weinig grote cremello's? Denk dat mijne (1.62) een van de grootsten in dit topic is?
Die zijn er wel. Kijk maar bij de Lusitano of PRE. Maar die rassen zul je wel niet bedoelen. Mijn perlino jaarling gaat de 1.62 wel voorbij, verwacht ik.