Cremello en Perlino fanclub!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:10

Wat is die sulky ontzettend leuk versierd <3

Mijn baby vandaag, 8,5 maand oud :)!
Afbeelding

Afbeelding

myosotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:39

Wat een koppie die hierboven <3 Ik heb net je hele topic van de dracht en geboorte van het veulen gelezen, leuk! Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien!

Mijn dwarrel wil niet poseren. Hij wil alleen maar knuffelen :')
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 11:56

@Ine : Ziet er goed uit! Hoe groot verwacht je dat hij wordt?

@Myosotes : Wat een prachtig dier! Wandelen jullie veel in het bos? :D

@Chardy : Knap dat ie ook voor de sulky kan! Super braaf lijkt ze!

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:02

Ik heb een grote merrie donkerbruin (bijna zwart wat voor een kleur zal eruit komen als ik haar laat dekken door een palomino ?
Voor cremelo zit toch palomino of zit er nu helemaal naast ?
De merrie is 174

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:10

Klaas15 schreef:
Ik heb een grote merrie donkerbruin (bijna zwart wat voor een kleur zal eruit komen als ik haar laat dekken door een palomino ?
De merrie is 174

Met een donkerbruine merrie kan je geen cremello veulen krijgen. Een cremello is een paard met een dubbel cream-gen, dus 1 van vader en 1 van moeder. Jouw merrie heeft geen cream dus kan dat ook niet doorgeven.
Een enkel cream gen geeft een palomino (vos + cream), valk (bruin + cream) of een smokey black (zwart + cream).
Bruin x palomino geeft kansen op: bruin, zwart, vos, valk, palomino en smokey black. Wil je zekerheid op een speciaal kleurtje (valk/palomino/smokey) dan heb je juist een premello of perlino hengst nodig. Die zijn er alleen nog niet heel veel in grote maat, dus dan heb je beperkte keuze.

Voor specifiekere kansen heb ik meer info nodig over je merrie. En dit is meer een praat en foto topic, dus dat kan je dan beter posten in een eigen topic onder dit tabblad.

myosotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:21

Charica schreef:
@Myosotes : Wat een prachtig dier! Wandelen jullie veel in het bos? :D

:D Ja hij is pas 3, mijn moeder rijdt vooral dressuur met hem zodat hij goed de basis leert en ik wandel/rijd in het bos met hem zodat hij lekker bosproof en verkeersmak wordt. Heerlijk ook een paard dat rustig met je meesjokt met wandelen, dat kon nooit met mijn andere pony -O-

mooney schreef:
Klaas15 schreef:
De merrie is 174

Met een donkerbruine merrie kan je geen cremello veulen krijgen. Een cremello is een paard met een dubbel cream-gen, dus 1 van vader en 1 van moeder. Jouw merrie heeft geen cream dus kan dat ook niet doorgeven.
Een enkel cream gen geeft een palomino (vos + cream), valk (bruin + cream) of een smokey black (zwart + cream).
Bruin x palomino geeft kansen op: bruin, zwart, vos, valk, palomino en smokey black. Wil je zekerheid op een speciaal kleurtje (valk/palomino/smokey) dan heb je juist een premello of perlino hengst nodig. Die zijn er alleen nog niet heel veel in grote maat, dus dan heb je beperkte keuze.

Voor specifiekere kansen heb ik meer info nodig over je merrie. En dit is meer een praat en foto topic, dus dat kan je dan beter posten in een eigen topic onder dit tabblad.

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig grote cremello's? Denk dat mijne (1.62) een van de grootsten in dit topic is?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:39

Blue vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:02

Citaat:
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig grote cremello's? Denk dat mijne (1.62) een van de grootsten in dit topic is?

Ja wel jammer hè.
Ik ben me aan het oriënteren op een barokke dekhengst voor mijn kruising tinker merrie en een cremello of perlino hengst zou extra gaaf zijn. Ik houd dit topic goed in de gaten, wie weet komt er nog wat leuks voorbij ;)

Set_Elkol

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:10

Misschoen is ismir du tilleul wat voor je sarah

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:21

Set_Elkol schreef:
Misschoen is ismir du tilleul wat voor je sarah

Dat is een mooue hengst inderdaad. Ik geloof wel meer een warmbloed/rijpaardtype. Ik denk dat barok beter bij mijn merrie past.

Ik heb momenteel veel interesse in een lusitano hengst. Ik denk dat dit ras qua karakter ook fantastisch aansluit bij wat ik graag zie in een paard. Vandaar dat ik de lusitano hengst die voorbij kwam in dit topic erg interessant vond!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:36

myosotes schreef:

Die zijn er wel. Kijk maar bij de Lusitano of PRE. Maar die rassen zul je wel niet bedoelen. Mijn perlino jaarling gaat de 1.62 wel voorbij, verwacht ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:49

Bones is 1.45 ongeveer? Is een vrij standaard Tinker maat. Zal toch ook wel aan het ras liggen.

myosotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:14

Jessix schreef:
myosotes schreef:

Die zijn er wel. Kijk maar bij de Lusitano of PRE. Maar die rassen zul je wel niet bedoelen. Mijn perlino jaarling gaat de 1.62 wel voorbij, verwacht ik.

De Lusitano/PRE's vind ik de allermooiste. Jammer dat ze buiten ons budget zijn, toch nog stiekem wel mijn droompaarden. Maar buiten die rassen bedoel ik idd!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 19:27

Heeft stal buitengewoon niet een mooie cremello PRE te koop staan? *\o/*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:33

Bij de sportpaarden stamboeken zie je ze inderdaad niet zo veel. Maar wie weet als we straks een jaar of 5 verder zijn. Kijk maar eens hoeveel mini's en pony's je nu al hebt in die kleuren, dus misschien over een aantal jaar dat er ook wat meer paarden zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:34

Fijne kerstdagen en een heel gelukkig en gezond (paarden)jaar in 2016!! {:)

Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:33

Heerlijk dagje gehad, lekker met de zon erbij, ik wordt helemaal blij als ik zie hoezeer m'n dochter geniet van haar pony!

En het veulen ook nog voelen schoppen de dag van mijn dochter kan niet meer stuk hahahaAfbeelding
Afbeelding

De buik van Desteny groeit al goed! Ze gaat april/mei veulenen, denk dat ze bijna ontploft als ze zo door blijft groeien!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 16:41

Afbeelding Ik en Bugatti op eerste kerstdag! :D

Afbeelding
Poging serieus op de foto gaan met mijn viervoeters... Alleen Bugatti wil alleen maar kroelen haha!

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:03

Wat een super leuke foto's komen er weer voorbij van iedereen! Maar al onze bleekscheten zijn natuurlijk ook super knap met kleur!
Vandaag wat foto's gemaakt, Magnum (de perlino) aan kop met daar achter zijn vriendjes!
Afbeelding
en mijn lieve merrie Astrid! <3
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 22:02

Vandaag weer grondwerk les gehad en geoefend voor de wedstrijd in Februari.
Ging echt super goed :D

Zijn jullie paarden ook bang voor het vuurwerk?

Bugatti maakt het allemaal niet uit! Haha, lekker makkelijk! :D

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:28

Hier ook geen bang van vuurwerk. Stonden vannacht precies rustig naar een voetbal wedstrijd te kijken. Lekker chill

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:38

Om even terug te komen op de grote cremello hengsten informeer even bij kinsky stables die hebben of in ieder geval kennen ze ook rond de 1,70

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:27

Hier in Frankrijk hebben we een eigen stamboek voor crème.
http://www.cheval-creme.com/

Ik wil van t voorjaar mijn Friese merrie laten dekken door een cremello lusitano hengst.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:35

Lijkt mij een gave combi!

myosotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:21

@Chardy ik smelt echt van het koppie van Astrid!

Wij hebben de paarden naar een wat rustigere stal verplaatst voor oud en nieuw. Ging allemaal goed gelukkig!
Daniël is afgelopen week geschoren, nu is zijn kleur nog mooier :D

Afbeelding
[ITP] Daniël's wintervacht eraf