[FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:28

Tinniiee super mooi daar veulen ennuh die hengst zoiets hoop ik nog out in het mini te fokken

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:54

kom toevallig dit topic tegen.
Ik heb een bay overo american painthorse, ruin.
In mijn ogen apart getekend. Zal eens een leuke foto zoeken.
In mijn profiel staat geloof ik ook een foto.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:06

Gibs is idd heel erg apart

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:35

Hij is inderdaad een beetje vreemd hahahahaaaaaaaaa in uiterlijk als gedrag.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:09

Whaha ik vind hem wel knap hoor hou van iets anders

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:18

Wat me opviel op de World Paint Show, was dat ze daar heel weinig wit aan een paint willen tegenwoordig. Ik zou daar heel erg opvallen met mijn paint. De meeste leken gewoon solids. Heb geen enkele look-a-like gezien van mijn paint. Ik liet een foto zien, en eerste reactie van hun was, ooooooh wat moet je die veel poetsen zeg!

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 14:56

Wat is het hier stilletjes ;)


Mijn smoky black, frame overo positieve merrie Jade is vandaag 150 dagen drachtig en begint een buikje te krijgen!
Hopelijk is ze een mooi overotje aan het bakken :D

Mogelijke kleurtjes (+50% kans op overo bij elk van deze kleuren)
12.50% Smoky Grullo
12.50% Dunskin
12.50% Smoky Black
12.50% Buckskin
6.25% Bay Dun
6.25% Perlino
6.25% Black
6.25% Bay
6.25% Smoky Cream Dun
6.25% Perlino Dun
6.25% Grullo
6.25% Smoky Cream

Vorig jaar had ze een solid smoky grullo hengstje uit deze combi. Het 2015 veulentje is al verkocht in de buik en volgend jaar maak ik dan de Dun Gotta Gun combi voor mezelf :) Spannende vooruitzichten dus!

Afbeelding


Zijn er nog mensen met drachtige merries met mogelijke overo-veulentjes voor volgend jaar?
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 04-10-14 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 14:58

hiphopje schreef:
Wat me opviel op de World Paint Show, was dat ze daar heel weinig wit aan een paint willen tegenwoordig. Ik zou daar heel erg opvallen met mijn paint. De meeste leken gewoon solids. Heb geen enkele look-a-like gezien van mijn paint. Ik liet een foto zien, en eerste reactie van hun was, ooooooh wat moet je die veel poetsen zeg!



hiphopje, ik vind hem wel héél mooi :) ik zie graag zo'n ringetje rond de ogen, wel nog liefst langs 2 kanten :p

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:10

Wauw, mooie combi Tinniie!! En qua kleurtjes beloofd dat ook heel wat! :~

Nope, voor dit jaar alleen mijn grullo QH merrie weer drachtig van mijn zwarte QH hengst, ik hoop en duiim wel stevig voor een grullootje uit deze combi :D

Wel ben ik bezig voor mijn black overo Shelby een mooie hengst uit te zoeken voor haar 1e veulen. Als ik een geschikte hengst gevonden heb, zal ze volgend voorjaar (2015) gedekt gaan worden.
Ben op zoek naar een hengst die homozygoot voor zwart is! Uiteraard een QH hengst i.v.m. met het OLWS-gen waarvan Shelby wegens haar frame-overo patroon dragende is :)
Iemand nog suggesties??
Het liefste een QH hengst met een mooi kleurtje (grullo, blue roan, etc) die dus echt homozygoot voor het zwart-gen is....

Kom maar op met jullie suggesties!! :D :)

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:15

Tinniie schreef:
Wat is het hier stilletjes ;)


Mijn smoky black, frame overo positieve merrie Jade is vandaag 150 dagen drachtig en begint een buikje te krijgen!
Hopelijk is ze een mooi overotje aan het bakken :D

Mogelijke kleurtjes (+50% kans op overo bij elk van deze kleuren)
12.50% Smoky Grullo
12.50% Dunskin
12.50% Smoky Black
12.50% Buckskin
6.25% Bay Dun
6.25% Perlino
6.25% Black
6.25% Bay
6.25% Smoky Cream Dun
6.25% Perlino Dun
6.25% Grullo
6.25% Smoky Cream

Vorig jaar had ze een solid smoky grullo hengstje uit deze combi. Het 2015 veulentje is al verkocht in de buik en volgend jaar maak ik dan de Dun Gotta Gun combi voor mezelf :) Spannende vooruitzichten dus!

[ Afbeelding ]


Zijn er nog mensen met drachtige merries met mogelijke overo-veulentjes voor volgend jaar?

mijn beide mini merries ( nmprs/amha) zijn drachtig van mijn overo hengstje,ben heel benieuwd wat ze ervan maken :)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:22

@nevada - sonita hier heeft een mooie zwarte hengst. uit de VS.ik weet niet of ie homozygoot getest is,maar hij heeft tot nu toe geen vosveulens.
de hengst is van het mooie oude type !

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:27


Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:54

Bedankt voor de tips dames! Ik ga beide hengsten zéker in mijn lijstje zetten! :j
Mochten jullie nog een mooie kerel voor mijn jonge dame tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen :)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:21

Tinniie schreef:
Hopelijk is ze een mooi overotje aan het bakken :D


Ik hoop het ook voor je!


Tinniie schreef:
Zijn er nog mensen met drachtige merries met mogelijke overo-veulentjes voor volgend jaar?


Ja :j , Onze zilverappel zwarte merrie is drachtig van onze eigen bay dun overo hengst! Het wordt hun beider eerste veulen. Spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:46

@Tinniie: Je merrie is drachtig van je eigen hengst neem ik aan?

@Nevada: Wat is Shelby toch mooi!

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:06

THNX Coloured, ben ook heul erg trots op haar :D *D

Maar eh, jij mag ook niet klagen hoor, vind het heel gaaf dat jij van die bijzonder gekleurde warmbloedpaarden hebt, lijkt me ook niet makkelijk om te vinden :)

Ben zelf overigens nog (steeds) op zoek naar een framo-overo mini-tje en dan een merrie! Heb ze in de USA genoeg te koop gezien, maar hier in Europa zijn ze blijkbaar lastig te vinden. Ik wil daarvoor best een nette prijs betalen, maar géén duizenden Euro's... Dus als jullie nog eens een mooie frame overo mini-merrie tegenkomen, dan mag je me altijd tippen :)

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 12:41

Ja Coloured, dit jaar is ze drachtig van onze Arany.

Jolandje: wat spannend, ik duim weer mee voor een overotje :)



In het mini zijn ze idd heeeel zeldzaam. Ik heb hier op bokt eens een topic gevolgd van een drachtig mini grullo overotje die dan ook een silver grullo veulentje gekregen heeft <3

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 12:45


Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Re: [FOTO] Topic voor Overo's en hun liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 12:59

@Tinniie: Yep, dit is precies wat ik zoek!! *\o/*
Ik heb destijds al contact gehad met Joowtje (eigenaresse van beide overootjes), maar ze wilde toen geen van beiden verkopen.... helaas... ;(

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:54

valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:57

spicegirl schreef:
valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit

nou daar word wel zéker rekening mee gehouden zeg, bij LWO+x LWO+ heb je kans op een lethal white veulen, en dat willen we echt niet hoor, je kunt wel LWO+ en splash kruizen
mijn hengstje is LWO+ en mijn merries zijn getest en niet LWO+

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:58

Wat een geweldig topic met prachtige paarden! Ik ben gek op bonte paarden en dan vooral paints. Stuk voor stuk mooie paarden hebben jullie! :p

Als ik ooit eens een gelukkige eigenaar van een paard mag zijn, wil ik ook heel graag een paint. :D

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:01

spicegirl schreef:
valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit



Oh dat is me niet bekend SG! Ben (nog) niet zo in de Mini's thuis...
Maar dat is zeker heel erg vreemd!! Te meer omdat het OLWS nu toch wel een algemeen bekend iets is, zéker bij fokkers!! -:(-

Bovendien levert het niks "extra's" op, want (frame-) overo kruisen met (frame-) overo geeft "gewoon" 50% kans op een overo, oftwel hetzelfde percentage als je een (frame-) over met een niet-overo zou kruisen.... Rare lui dan die mini-fokkers.... :o? :(

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:01

Yipee schreef:
Wat een geweldig topic met prachtige paarden! Ik ben gek op bonte paarden en dan vooral paints. Stuk voor stuk mooie paarden hebben jullie! :p

Als ik ooit eens een gelukkige eigenaar van een paard mag zijn, wil ik ook heel graag een paint. :D



Welkom in dit topic! :D :j

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:04

spicegirl schreef:
valt me wel op, dat er bij de mini's weinig erg in OLWS (en doofheid ) word gehouden.
ze gooien constant overo op overo.splash (doofheid ), frame x frame. het maakt ze niks uit


Wat is dit nou voor onzin ? Kun je deze wijsheid verduidelijken ? Vind het nogal iets wat jij hier over miniatuur fokkers zegt. Ten eerste zijn er in de mini's weinig Overo/Frame fokkers, degene die hier wel mee bezig zijn doen dit allen met geteste dieren, en waarom testen wij ? Niet om dan de verkeerde combi's te maken. Zou toch wel graag wat voorbeelden horen spicegirl, irriteer me hier aan want het is kolder wat je loopt te verkondigen.