Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loversyl schreef:Dit is een foto van ongeveer 2 weken geleden, hier heeft ze haar wintervacht nog half en ziet er best slecht uit haha.
Ze ziet er nu een stuk beter uit, ook stuk dunner nu haar vacht weg is.
Zal morgen nieuwe foto's maken want het zonnetje zou komen morgen:D
[ Afbeelding ]
loversyl schreef:loversyl schreef:Dit is een foto van ongeveer 2 weken geleden, hier heeft ze haar wintervacht nog half en ziet er best slecht uit haha.
Ze ziet er nu een stuk beter uit, ook stuk dunner nu haar vacht weg is.
Zal morgen nieuwe foto's maken want het zonnetje zou komen morgen:D
[ Afbeelding ]
We hebben een mail gestuurd naar het labaratorium en die zeggen:
Magic Angel is N/Ch voor de Champagne vachtkleur. Als basiskleur is Magic Angel vos. Dit resulteert in Gold Champagne.
Door de aanwezigheid van het Flaxen-gen wat lichte manen en staart geeft bij voskleurige paarden worden dit vaak verward met Palomino's.
set_elkol schreef:pradadaan ik weet eigenlijk niet wat er dan niet klopt. maar er is in dit topic vast wel iemand die het weet, maar ik reageer even zodat anderen ook weer komen kijken
set_elkol schreef:Wat is ook alweer een goede plek om kleuren te laten testen? Ik ken de naam van haeringen maar zijn er nog andere opties/aanraders? Ik zou graag willen weten of mijn merrie Homozygoot schimmel is, waar kan je dat laten testen? want bij van haeringen op de site staat: "De test maakt geen onderscheid tussen dieren die 1 of 2 keer de verdubbeling bij zich dragen".
enjoy86 schreef:ik heb een dragende merrie
vader special agent amour- zwart
moeder schimmel (koffievos geboren)
wie weet op welke kleuren het veulen kans heeft (en hoeveel procent)?![]()
Peterina schreef:enjoy86 schreef:ik heb een dragende merrie
vader special agent amour- zwart
moeder schimmel (koffievos geboren)
wie weet op welke kleuren het veulen kans heeft (en hoeveel procent)?![]()
Welke kleur het veulen krijgt ligt aan een paar factoren:
- is de merrie homozygoot of heterozygoot voor schimmel? Als een van de ouders niet-schimmel was dan is zij heterozygoot.
: bij homozygoot schimmel = 100% op een uiteindelijk schimmel gekleurde veulen
: bij heterozygoot schimmel = 50% op een uiteindelijk schimmel gekleurde veulen
- met basis (geboorte) kleur vos ... is nog de vraag wat haar Agouti status is. Agouti toont niet op vos, maar op veranderd een genetisch zwart paard in een bruin gekleurd paard.
Special Agent Amour is niet zwart maar zwart-bruin. Hij is heterozygoot zwart/vos Ee en ook heterozygoot voor agouti Aa
Dus hengst (Ee Aa gg) x merrie (ee ?? G?) ...
Om de berekening wat nauwkeurig te kunnen doen moet wij wel weten wat haar Schimmel status is (GG of Gg) en indien mogelijk wat haar Agouti status is (AA of Aa of aa).