Wat een leuk topic en knappe valkjes! Ik heb er ook 1, dit is Abby:
jolandje
Geplaatst: 14-11-16 23:30
wat een geweldig knappe valkjes hebben jullie allemaal ik heb ook een valk, ze is wel heel donker geworden, dit is NL Wolfhoeve Sampson's Camille, een 4 jaar oud miniatuurpaard merrietje(volledig AMHA), ze is 85 cm. op de schoft gemeten
En ik vind 3 meer dan genoeg en ik heb er volgend jaar al 4
YWC
Geplaatst: 15-11-16 15:20
@Cynthia82 Als je er zoveel hebt als ik, mag je stoppen
Ook maar eens een foto van één van onze 2 valkmerries spammen. Ysewyn Briallen Ddwyfol in tandem met haar vader.
KittyDylan
Geplaatst: 15-11-16 17:11
Prachtige Welshes (en kruising) @YWC, @Cynthia82 en @MaritB!
Wat gaaf zo in tandem. Haar vader mag er ook wezen!
Mijn valkje gaan we waarschijnlijk 3 december halen... ben benieuwd hoe ze er nu uitziet, aangezien het inmiddels ruim 6 weken geleden is dat ik haar voor het laatst heb gezien...
wat een verschil in tinten bij valkjes zeg, eigenlijk vind ik ze allemaal mooi
mijn Camille is heel licht geboren maar heel donker geworden, ik heb haar laten testen op kleur, ze is homozygoot voor zwart, is dat waarom ze zo donker is geworden?
dit is ze als klein veulentje
en zo was ze in augustus, op de keuring van het NMPRS waar ze algemeen dagkampioen is geworden, zó trots op mijn meisje
en met haar eerste veulen, smokey black bont getest( 1A premie)
jolandje, lijkt me eerder door het sooty gen. Mijn valkjes zijn ook homozygoot voor zwart, maar juist heel licht.
xtamarak
Geplaatst: 01-12-16 21:33
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds 3 weken een (hele lichte) valk nmprs hengstje van 10 maanden. Leuk om te zien hoe veel verschil in kleur er is!
hij was als veulen al heel erg licht, ik ben benieuwd of hij nog wat 'gouder' wordt van kleur
jolandje
Geplaatst: 01-12-16 22:02
Milovic
sooty? hoe kom ik erachter, dat kun je niet testen toch?
interessant, maar op zich wel jammer , vind die lichte valkjes erg knap, maar ach, kleur maakt me niet echt veel uit, ik vind haar prachtig hoor , haha ook al word ze helemaal zwart
Ik heb ook 2 valkjes maar ik weet niet hoe ik een foto kan plaatsen. Ze zijn te zien op mijn site www.deruiterranch.nl bij hengsten en veulens (Cezak en Luenna) Milovic hierboven heb ik gefokt
Cynthia82
Geplaatst: 01-12-16 23:06
Ik heb twee valken, volle zussen en allebei heterozygoot voor zwart en toch is de ene veel donkerder dan de ander. Fiore als veulen