Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Squawk schreef:Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er toch niet helemaal uit, ook niet met de calculator. Ik ben nieuwsgierig naar 2 uitkomsten, namelijk:
1. zwartbruin x zwartbruin
2. zwartbruin x vos
1. Zwartbruin merrie: opa's en oma's zijn zwartbruin of bruin met wat zwarte accenten. (Specifieke kleuranalyses zijn helaas niet beschikbaar.) Hierbij gaat het natuurlijk om bruin maar verder?
Zwartbruin hengst: vererft zwart en bruin maar géén vos.
2. Zelfde merrie als hierboven.
Voshengst (goudvos), vererft geen zwart, wel vos, bruin, isabel en palomino
Ik gok dat de grootste kans op bruin is..
Squawk schreef:Bedankt voor het antwoord! Ik had al zo'n vermoeden inderdaad! Palomino is wel erg gaaf maar had al wel gedacht dat daar geen kans op zou zijn. Ach een bruine of zwarte is ook leuk!
Squawk schreef:Helaas heb ik niet meer info over de merrie. Daarom heb ik wel uitgezocht hoe paps,mams en de opa's en oma's er uit zien, dat gaf al iets meer duidelijkheid. Maar ik heb in ieder geval kans op een zwarte, bruine en heel misschien kans op een vos, afhankelijk van de merrie. Is er nog een andere manier om uit te vind e of de merrie dit gen draagt dan DNA onderzoek?
DubbelDun schreef:@amoj: Je hebt 50% kans dat ie schimmel wordt. Of dat de 'appel'-variant is kan niemand je vertellen
@Dustinlover : ik zie er totaal geen appaloose-kenmerken in ??