Welke kleur appaloosa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Welke kleur appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 21:52

Net mijn eerste paardje gekocht! Nu vroeg ik mij af welke kleur hij precies heeft en hoe deze zich gaat evalueren later? Is nu 4 jaar en is een welsh cob

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Welke kleur appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:06

Het is sowieso geen (volle) Welsh Cob, aangezien appaloosa niet voorkomt bij Welsh Cobs.

De basiskleur lijkt zo op het eerste gezicht palomino, maar appaloosa kan rare dingen met tinten doen dus het kan ook een lichte vos zijn. Hoe en of hij nog door gaat kleuren is afwachten, maar aangezien de plek op zijn heup nog zo donker is zou het best een marmerbonte in wording kunnen zijn. Dan worden ze dus grotendeels wit zonder duidelijke stippen. Voor plaatjes kan je zoeken op varnish roan. Maar nogmaals, appaloosa's kunnen flink toverballen dus vaak is het afwachten en kijken wat er gebeurt met het patroon.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Welke kleur appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:55

Nee is inderdaad een kruising :j Nou afwachten dus... wel leuk zo haha :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:24

Zo te zien vos als basiskleur en flink varnish. Al mis ik de glands daarvan wel een beetje... Waarschijnlijk als veulen een leuke blanket/snowcap. Maar helaas daar geen duidelijke stippen. Anders hadden die duidelijk zichtbaar kunnen blijven.

Kijk maar eens naar de varnish appaloosa in mijn profiel. Hij had alleen bruin als basis inplaats van vos.