De echte bange onderdeurtjes zullen dat altijd zijn.
De echte etters blijven etters
De echte leiders komen altijd bovendrijven, masr dat zijn er maar erg weinig.
Theoretisch zou ik een super sociaal ding moeten hebben. Opgegroeid in een stabiele groep van oma‘s tot babies, pas met bijna een jaar gespeend. Daarna weer in een prachtig gemengde groep, zelfs met schotse hooglanders en kalkoenen erbij af en toe
Zomer en winter weidegang, veel ruimte.
Maar bitches will be bitches. Ze doet niemand (bewust) pijn, zodra er een echte baas bij is respecteert ze die in 1 oogopslag, maar verder is ze gewoon de hele tijd aan het bepalen wie waar mag staan met zo’n vuile merrie blik, echt rete irritant
Om naar binnen te kunnen moeten ze over een klein beekje. De stalbaas heeft inmiddels geleerd dat ze bitch eerst door het hek laten want anders kijkt ze zo boos om zich heen dat de rest niet over het beekje durft en weer naar de achterkant van de wei vertrekt en dan moet ie ze opnieuw gaan halen
Alles is voor Bassie inderdaad.
Ik zie uit leeftijd gesorteerde groepen niet speciaal minder sociale paarden eerlijk gezegd. Zeker niet bij hengsten. In het wild splitsen die zich immers ook af.
Voldoende ruimte, een stabiel groepje en goed toezicht vind ik eigenlijk prio 1. Als een paard niet goed in de groep ligt is het erg prettig als de stalhouder dat herkend en daar naar handelt.