Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jet schreef:Nou, ik zou niet weten wie hier in de buurt prunussen rond zijn weiland heeft staan, esdoorns dan waarschijnlijk weer wel, maar die info is dus te weinig in het hoofdartikel. Eiken zullen ook vaak bij paardenweiden kunnen staan en zo zullen er nog wel meer soorten zijn.
Jet schreef:Ok, voor mij is dat bijzonder hoor Rina, hier in de buurt zijn Prunussen meer solitaire bomen die ergens in een tuin staan, maar niet om een weiland heen. Gelukkig wist jij er dus al van en heb jij je maatregelen genomen!
Maar ja, ik wist dus idd al dat die niet echt goed zijn voor paarden. Ik snoei ze ook behoorlijk terug als we de windsingel bijwerken. Helemaal weghalen gaat niet, daarvoor zijn het er teveel. Maar eerlijk ik heb ze er ook nog nooit van zien eten. Goed ze staan ook niet graag aan die kant, in de zomer is dat een verschrikkelijk dazenpunt. In de winter hebben ze de volle 3 Ha, maar dan nog zie je ze niet veel aan die kant. Staat ook nooit echt veel te vreten daar. De windsingel belet ook het gras een enigzins.
Geintje. maar eikeblad is idd best vervelend. Ik heb er een stuk of 5 langs de bak staan, en het blad blaas ik ook elk jaar zoveel mogelijk weg.