Gin heet eigenlijk Gregor op papier. Ik heb hem als 10/11 maanden oud veulen gekocht, hij is een afstamming Wilson x Sirius en hij is opgegroeid in de opfok. Ik wijd hier verder liever geen lang verhaal meer aan, al met al is hij als 2,5 jarige hengst door ons weer opgehaald met als doel de hengstenkeuring 2013. Al snel werd duidelijk dat hij nogal wat 'issues' had opgelopen in zijn tijd in de opfok. We zijn helemaal bij af begonnen eenmaal thuis, en zo zijn we 'onze' reis van 2014 begonnen :
1.

Een paar dagen thuis bij ons. Ik weet nog dat ik op een van de hooibalen ben gaan zitten, ontzettend moedeloos want ik had nergens meer zicht op. Alle stress om hem maar uit de opfok te krijgen, de stress van hem klaar krijgen op tijd voor de Attest keuring, hoe ging ik dat allemaal in vredesnaam bolwerken allemaal. Iedereen had zijn eigen mening over wat te doen met hem, de een zei direct verkopen, de ander zei laat hem klaarmaken voor de keuring, en weer een ander zei dat hij beter de hamburgers in kon.
In eerste instantie was het voor mij duidelijk : Dit was niet voor mij bestemd, dan moet hij maar weg, nu ik nog 'niets' met hem heb opgebouwd. Dit liep echter anders nadat ik deze foto had geschoten en hem op de computer terugzag :
2.

Ik kan nog steeds niet zeggen wat het precies was, maar op dat moment besloot ik dat ik hiervoor wilde gaan, en in goed overleg met vriendlief (die me ik denk wel 100 keer voor gek heeft verklaard

Hij kon best lekker lopen :
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MMWPIGGM.jpg
We hebben hem weggebracht en op 12 februari 2014 moest hij dan voor de Attest.
3.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BR8GNQDS.jpg
Achteraf gezien is het gewoon veel te vroeg geweest voor hem, en het was de verkeerde keus om hem voor te stellen op dat moment. Hij was niet doorverwezen, en 2 dagen later stond hij weer bij ons op stal. Op het moment zelf was ik zo gefocussed op het voorstellen van hem, want dat was wat er van mij 'verwacht' werd , en wat normaal was.
En toen ? Ik weet nu dat ik vanaf dat moment echt mijn eigen 'gevoel' ben gaan volgen aangaande hem. En mijn gevoel zei : Zolang hanteerbaar gewoon hengst laten en er zelf mee bezig gaan.
4.

We gingen verder met 'spelenderwijs' aan het werk gaan een paar keer in de week. Ik merkte dat hij zich meer op zijn gemak ging voelen op stal, het is echt een paard dat tijd nodig heeft om te wennen in een nieuwe omgeving en zich in eerste instantie afsluit in zijn eigen 'bubble'

5.

Ook in de wei waren geregeld lekker 'ontspannen' aan het klieren samen.
6.

10 mei 2014 heeft hij zijn IHW approval mogen ontvangen. De keuringcommissie is bij ons thuis geweest en het is voor ons een van de topmomenten geweest van het jaar. Niet perse omdat hij zijn 'goedkeuring' kreeg daar, maar omdat het voor het eerst was dat een buitenstaander tegen me zei : '' Cheyenne, dit paard ken je over een paar jaar niet terug, niet opgeven, blijf in hem geloven. Hij heeft een verschrikkelijk mooi karakter, en de 'issues' zijn dingen waar je nog wel wat mee kunt. Blijf naar je paard kijken, maak je eigen pad met hem en ga er voor. ''
Ik heb even goed een potje staan huilen bij de beste kerel. De 6 maanden ervoor waren zoveel geweest, zo'n achtbaan van emoties en stress en onmacht, en om dan zoiets te mogen horen van iemand die jou en je paard niet kennen, dat was een enorm bijzonder moment voor mij.
7.

Gin ontwikkelde zich steeds beter gedurende de zomer
8.

Langzaam aan het voorbereiden op het zadelmak maken. Al met al is hij echt enorm fijn in het werk en 'cool in de kop'

9.

Inmiddels onder behandeling van zijn fysio, die me echt goed heeft weten te begeleiden aangaande hem. Oktober 2014, we zijn lekker een paar keer in de week bezig met longeren en leren ontspannen.
10.

En dan December , de maand waarin we lekker even beiden een pauze hebben gehad wegens omstandigheden van mijn kant.
11.

Mijn 'Guppekop'

12.

Lekker spelen in de bak

13.

Gisteren tijdens ons longeren

14.

Een spontane foto waarvan ik niet eens wist dat hij geschoten werd door mijn broertje. En waar ik zelf absoluut niet van de foto's van mezelf ben, wilde ik deze toch plaatsen omdat het ons precies omschrijft ! We hebben zoveel geleerd samen, zoveel vertrouwen samen opgebouwd, ik had het allemaal nooit durven hopen toen ik hieraan begon. Hij heeft me zoveel gegeven, zoveel laten zien, en mezelf me zo laten ontwikkelen dit jaar

15.

En zijn mooie koppie.
Al met al had ik (en zoveel met mij) van tevoren dit nooit kunnen bedenken toen we hem kochten in 2012

Een ontzettend fijn nieuwjaar toegewenst iedereen en al het beste voor 2015