We hebben veel mogen doen. Lessen, wedstrijdjes rijden, naar de keuring, bosritjes, verhuizen van stal, vele wandelingen, kinderlesjes etc.
15 Foto's kiezen is volgens mij een probleem bij iedereen hier..
Oh, en voor wie Malvin niet kent; Malvin is een, inmiddels 4-jarige, tinkerruin.
We starten januari;
Tijd voor een lekker ritje.. Even m'n lange stelten invouwen om op hoogte met Malvin te komen

Tijd voor een overzichtje van veulen tot 3-jarige

In maart zit hij niet zo lekker in zijn vel. Hij heeft doppen op zijn kiezen, zit vast in zijn nek en heeft opgetrokken flanken.
Tandarts, osteo en slobber doen wonderen

En toen was ik zo trots als een pauw. Onze eerste lange buitenrit, helemaal alleen!! Hij was super braaf, dus snel even een fotootje gemaakt..

De wintermaanden zijn we druk in onze tuin geweest. Toen we daar wat meer rust hadden, kon ik het trainen in de bak weer wat op pakken. Want toen we in mei bij de Tinkerdagen zijn wezen kijken, hadden we een mooi doel: in september meedoen! Maar dat betekende wel dat we een B-waardige proef moesten kunnen rijden en dus ook de galop bevestigd moesten krijgen. Al was dat makkelijker gezegd dan gedaan

In juni hebben we de zadelmaker laten komen voor een nieuw zadel. Malvin groeide zo hard, dat hij hard toe was aan iets nieuws. Wat een verademing voor ons allebei.

Juli en augustus trainen we lekker verder, springen we wat en maken we bosritjes. Voor de eerste keer laten we Malvin pootje baden. En het zou Malvin niet zijn als ook dit weer probleemloos gaat..

En dan komt Minh Dan Vu langs om prachtige foto's te maken van onze knappe man. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen, vond alles goed en ging ff heerlijk los op de wei

September, dus... tinkerdagen!! Tent mee, paard mee en dankzij mede-bokkers met hun handige lijstjes, ook nog eens goedgevulde tassen mee!
We begonnen met twee A proefjes, nog lekker safe, zonder galop.
De andere dagen ons B-debuut. Daarnaast nog een estafette die euhh... iets minder ging

September zat nog voller, want een paar weken later was er nog de dag van het NSvT in Hagestein. Malvin behaalde op de keuring een tweede premie en we reden mooie punten in de B.
Wederom trots op m'n bomproof paardje. Al blijft het keihard werken op hem. We komen de proeven rond, maar na de galop is de rem er niet echt meer en is er teveel spanning.

Oktober hebben we een fotomeeting. Gezellige dag, weer een ervaring rijker en een braaf paard

November.. Ik heb een foto dat ik in m'n shirtje een buitenrit doe, en ik heb deze foto. Wat was kkkkkkoud!!!

En dan.. dan volgt begin december de beslissing om deze lieve vriend, m'n grote kanjer, m'n uitlaatklep, m'n levensgrote knuffel en maatje te koop te zetten.
Hij blijft te sterk met rijden, hoe we ook ons best doen en hoeveel lessen we ook nemen. Dit sterke karakter van hem is gewoonweg to much voor me. Hij voelt mijn onzekerheid en gooit dan direct zijn 500 kilo in de strijd. Het plezier moet voorop staan. Helaas nam frustratie steeds vaker het plezier weg.
Ik dacht het langzaamaan te doen. Rustig Malvin in de verkoop zetten en op m'n gemakkie op zoek naar een nieuw paard. Maar twee dagen later stond de eerste kijker voor Malvin al op de stoep en jog een paar dagen later was hij verkocht! Hij heeft een super plekje, waar hij alle aandacht van de wereld krijgt. Hoe dubbel ook, om je beste maatje te verkopen, dit voelde goed.
Het ga je goed, lieve lieve Malvin..

Zelf natuurlijk ook op zoek gegaan naar het perfecte paard. Een aantal paarden bekeken wat het allemaal absoluut niet was! Maar, door die ervaring werd me steeds duidelijker wat ik wel zocht. Al sloeg de twijfel ook toe... zou dat paard wel bestaan? Ben ik niet te veel eisend? Moet ik m'n zoektocht even laten rusten? Pff, wat een onzekerheid.
Maar toen ineens dook ze op! Direct gebeld, 's avonds langs geweest en gisteren mee naar huis genomen!

Helemaal happy met onze Friese dame. Ze is echt alles wat ik zoek in een paard. Super licht in de hand, wat ouder, eentje die wat verder in de dressuur is en mij enorm veel kan gaan leren, maar jog belangrijker.. bomproof en ongecompliceerd.
Meet Femme

Nog eentje van Malvin dan, want om hem draait immers dit (afscheid) topic