Weer een jaar met Malvin.. alleen met bijzonder eind!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Weer een jaar met Malvin.. alleen met bijzonder eind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:42

Ons tweede topic EJL dat ik aan mag maken. 2014 Was weer een heerlijk jaar met deze knapperd.
We hebben veel mogen doen. Lessen, wedstrijdjes rijden, naar de keuring, bosritjes, verhuizen van stal, vele wandelingen, kinderlesjes etc.
15 Foto's kiezen is volgens mij een probleem bij iedereen hier..

Oh, en voor wie Malvin niet kent; Malvin is een, inmiddels 4-jarige, tinkerruin.

We starten januari;
Tijd voor een lekker ritje.. Even m'n lange stelten invouwen om op hoogte met Malvin te komen :o
Afbeelding

Tijd voor een overzichtje van veulen tot 3-jarige
Afbeelding

In maart zit hij niet zo lekker in zijn vel. Hij heeft doppen op zijn kiezen, zit vast in zijn nek en heeft opgetrokken flanken.
Tandarts, osteo en slobber doen wonderen *\o/* Al is slobber wel ff wennen!
Afbeelding

En toen was ik zo trots als een pauw. Onze eerste lange buitenrit, helemaal alleen!! Hij was super braaf, dus snel even een fotootje gemaakt..
Afbeelding

De wintermaanden zijn we druk in onze tuin geweest. Toen we daar wat meer rust hadden, kon ik het trainen in de bak weer wat op pakken. Want toen we in mei bij de Tinkerdagen zijn wezen kijken, hadden we een mooi doel: in september meedoen! Maar dat betekende wel dat we een B-waardige proef moesten kunnen rijden en dus ook de galop bevestigd moesten krijgen. Al was dat makkelijker gezegd dan gedaan :o In ieder geval zweet genoeg bij beide partijen.
Afbeelding

In juni hebben we de zadelmaker laten komen voor een nieuw zadel. Malvin groeide zo hard, dat hij hard toe was aan iets nieuws. Wat een verademing voor ons allebei.
Afbeelding

Juli en augustus trainen we lekker verder, springen we wat en maken we bosritjes. Voor de eerste keer laten we Malvin pootje baden. En het zou Malvin niet zijn als ook dit weer probleemloos gaat..
Afbeelding

En dan komt Minh Dan Vu langs om prachtige foto's te maken van onze knappe man. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen, vond alles goed en ging ff heerlijk los op de wei <3
Afbeelding

September, dus... tinkerdagen!! Tent mee, paard mee en dankzij mede-bokkers met hun handige lijstjes, ook nog eens goedgevulde tassen mee!
We begonnen met twee A proefjes, nog lekker safe, zonder galop.
De andere dagen ons B-debuut. Daarnaast nog een estafette die euhh... iets minder ging ~~}> en de hindernisbaan die weer (bijna) vlekkeloos verliep. Onwijs trots op hem. Zo braaf geweest in deze totaal nieuwe omgeving, veel mensen, geluiden etc.
Afbeelding

September zat nog voller, want een paar weken later was er nog de dag van het NSvT in Hagestein. Malvin behaalde op de keuring een tweede premie en we reden mooie punten in de B.
Wederom trots op m'n bomproof paardje. Al blijft het keihard werken op hem. We komen de proeven rond, maar na de galop is de rem er niet echt meer en is er teveel spanning.
Afbeelding

Oktober hebben we een fotomeeting. Gezellige dag, weer een ervaring rijker en een braaf paard ;)
Afbeelding

November.. Ik heb een foto dat ik in m'n shirtje een buitenrit doe, en ik heb deze foto. Wat was kkkkkkoud!!!
Afbeelding

En dan.. dan volgt begin december de beslissing om deze lieve vriend, m'n grote kanjer, m'n uitlaatklep, m'n levensgrote knuffel en maatje te koop te zetten.
Hij blijft te sterk met rijden, hoe we ook ons best doen en hoeveel lessen we ook nemen. Dit sterke karakter van hem is gewoonweg to much voor me. Hij voelt mijn onzekerheid en gooit dan direct zijn 500 kilo in de strijd. Het plezier moet voorop staan. Helaas nam frustratie steeds vaker het plezier weg.
Ik dacht het langzaamaan te doen. Rustig Malvin in de verkoop zetten en op m'n gemakkie op zoek naar een nieuw paard. Maar twee dagen later stond de eerste kijker voor Malvin al op de stoep en jog een paar dagen later was hij verkocht! Hij heeft een super plekje, waar hij alle aandacht van de wereld krijgt. Hoe dubbel ook, om je beste maatje te verkopen, dit voelde goed.
Het ga je goed, lieve lieve Malvin.. <3
Afbeelding

Zelf natuurlijk ook op zoek gegaan naar het perfecte paard. Een aantal paarden bekeken wat het allemaal absoluut niet was! Maar, door die ervaring werd me steeds duidelijker wat ik wel zocht. Al sloeg de twijfel ook toe... zou dat paard wel bestaan? Ben ik niet te veel eisend? Moet ik m'n zoektocht even laten rusten? Pff, wat een onzekerheid.
Maar toen ineens dook ze op! Direct gebeld, 's avonds langs geweest en gisteren mee naar huis genomen! *\%/*
Helemaal happy met onze Friese dame. Ze is echt alles wat ik zoek in een paard. Super licht in de hand, wat ouder, eentje die wat verder in de dressuur is en mij enorm veel kan gaan leren, maar jog belangrijker.. bomproof en ongecompliceerd.
Meet Femme <3 (rechts, met paarse deken)
Afbeelding

Nog eentje van Malvin dan, want om hem draait immers dit (afscheid) topic ;(
Afbeelding

rakmon123

Re: Weer een jaar met Malvin.. alleen met bijzonder eind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:45

Oh wat moet dat een vreselijk besluit zijn geweest!

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:48

Heel jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van je vriend, maar je hebt hele leuke herinneringen aan hem. En je hebt een hele mooie friese dame teruggekregen ervoor.
Veel plezier met haar, en fijn dat je vriend een goed nieuw baasje gevonden heeft

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:48

Wat een dapper besluit zeg!
Je hebt een mooie herinnering aan hem en veel plezier en succes met je knappe dame!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:53

Jeetje, de verkoop zag ik niet aankomen toen ik je topic las :o . Vond juist dat jullie zoveel verschillende dingen deden, en dat hij zo braaf was. Zonde, maar zo te lezen is het een goede beslissing geweest voor je. Hoop dat ik volgend jaar weer een mooi topic kan lezen met alle nieuwe ervaringen met je mooie Friese merrie :j

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 20:55

Dank jullie wel! Haha, je bent niet de enige die verrast was.. Je had m'n omgeving moeten horen! :o Het is een maandenlange worsteling die je in je hoofd voert, in de hoop dat er verbetering komt. Maar helaas, in ons geval..
Topics van Femme gaan er zeker komen! :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:00

wat een prachtig paardje malvin , en wat een toch echt leuke combi , jammer dat je hem hebt verkocht, maar hopelijk blijft je nieuwe lang bij je en kan je nog ernorm lang genieten waar heb je de stalling dan ?
ik keek naar de bosfoto en scrolde meteen naar je woonplaats haha en dacht aha , ;)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:12

Haha Sparky.. Herkenbaar? ;)
We staan op de Groene Velden

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:17

Wat fijn dat je zo'n goed huisje hebt gevonden voor Malvin!

En gefeliciteerd met je nieuwe knappe dame! :D Ga je met haar straks ook mee rijden op de koudbloeden wedstrijden? :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:23

Dat einde had ik niet verwacht! Maar als ik het zo lees is het een goede beslissing geweest!

Heel veel succes met de nieuwe dame! :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:38

Thanks!
Calanddra, jazeker! Dat is wel de planning iig.. Vond het altijd gezellig op die wedstrijden!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:47

wat een moeilijke keuze heb je moeten maken zoals ik het lees. aan het begin het totaal niet verwacht toen ik dit topic las.
Maar wil je onwijs veel succes wensen met je mooie fries

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:54

Ik had die ook niet aan zien komen! En al helemaal niet verwacht dat je met een fries zou aankomen, haha. Desalniettemin, toch een mooi jaar geweest, en nu op naar een net zo mooi 2015!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:46

Suusenmalvin schreef:
Haha Sparky.. Herkenbaar? ;)
We staan op de Groene Velden

ja ja het bos daar veel gereden vroeger haha, inmidels dichterbij epe gaan staan met paard lief net even wat meer kilometers kunnen maken haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 03:00

Super dapper besluit!! Echt onwijs goed dat je voor beide het beste hebt gekozen en ik wens je ook veel plezier met je nieuwe liefde!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:45

Ik vind het knap dat je dit besluit zo kan maken. Malvin is een erg leuk dier.
Succes met Fenne in 2015

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 08:20

Haha Romy, ik ook niet eerlijk gezegd.. Maar heb KWPN, NRPS, PRE en Tinker bekeken. Waarschijnlijk ook niet de juiste tegengekomen, maar dat was het echt niet voor me.
En Femme is het helemaal! Sta de hele tijd als een verliefde puber naar haar te kijken :o

Sparky, heeeeeel begrijpelijk!!!

Dank jullie wel allemaal. Malvin zal altijd een speciaal plekje in m'n hart houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:09

Rogans look a like ♡
Hij is zo gaaf maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld.

Fijn dat je nu een ander paard hebt wat beter klikt.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:45

Goed dat je zo'n goede plek voor Malvin hebt gevonden! Wat zal dat een moeilijke keus geweest zijn!
Wel leuk dat je nu een nieuwe Fries hebt, die je wat meer ligt :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:48

Wat een dappere keuze heb jij durven en kunnen maken!
Veel plezier met je nieuwe paard :j

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:51

Wat jammer dat je Malvin heb moeten verkopen, maar veel plezier met Femme!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 21:08

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:11

Wat een dapper besluit, beter voor jullie allebei. +:)+
Veel plezier met Femme!