2014 van niks naar meer dan een droom die uitkomt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

2014 van niks naar meer dan een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 23:07

Heyhoi bokkers,

Aangezien het jaar alweer bijna ten einde is zal ik dan ook maar even een EJL-ITP maken.
Er is heel veel gebeurd dit jaar, gelukkig veel meer positief dan negatief, maar ieder jaar heeft zijn pieken en dalen. Mijn jaar begon eigenlijk met twijfelen of ik me überhaupt nog wel met paarden bezig wou houden, aangezien het niet altijd even makkelijk was. De manege waar ik was bleek vaak meer om geld te geven dan om de paarden en de "grote mensen wereld" wat betreft de paarden, zoals ik die op dat moment meemaakte, viel me toch wel vies tegen. Zo was ik in 2013 begonnen een hele lieve tinkermerrie bij te rijden, waarbij ik al snel een maandelijks bedrag neer zou moeten gaan tellen dat ik echt niet betalen kon. Dus helaas was dat avontuur alweer snel ten einde. De eerste drie maanden van 2014 gebeurde er eigenlijk niks, totdat mijn vader tijdens zijn zondagse fietstochtjes een privéstal tegenkwam en vroeg of ik er een briefje op zou mogen hangen. Dit mocht en al snel kreeg ik een reactie op dit briefje, met ingang van 6/4/2014 mocht ik mij de trotse verzorgster van Bayron noemen. Daar begin ik dit "fotoverslag" van dit jaar.

April 2014
Even een klein paspoortje van Bayron om te beginnen:
Naam: Bayron
Geslacht: ruin
Ras: Anglo-arabier
Leeftijd: 20
Schofthoogte: 1.65m

De eerste maand stond in het teken van poetsen, rijden, knuffelen en elkaar langzaam leren kennen.
Zijn heerlijke kriebel-koppie:

Afbeelding

Genieten van het zonnetje:
Afbeelding

Helaas stond hij al snel met een dik been op de wei en liep hij kreupel. Om hem toch nog een beetje actief te houden vanwege zijn artrose in de voorbenen maakten we nog twee stapritjes zonder zadel:
Afbeelding

Mei 2014
In Mei stond Bayron vooral stil en heb ik hem vooral gepoetst en verwend, hier heb ik nauwelijks foto's van.

Afbeelding

In Mei kwam er een tweede verzorgpaardje bij, Tara.

Naam: Tara
Geslacht: merrie
Leeftijd: 20
Ras: Fjord
Schofthoogte: 1.50

Zo zag ze er de eerste dag dat ik haar verzorgde uit, nog zwaar overgewicht, een staartbeschermer en het zwarte spul bij haar manen als probeersel tegen haar zomereczeem (de 'vlek' op haar kont is een brandmerk):

Afbeelding

De eerste maand mocht ik haar, vanwege haar koppigheid, alleen maar in een stal poetsen en verder niks.

Juni 2014

In Juni bracht ik mijn spiegelreflex camera wat meer mee naar stal en oefende ik mijn fotografie. Tara kreeg een nieuwe eczeemdeken en we maakten onze eerste wandelingetjes.

Afbeelding

(Zoals het een fjord befaamd, zodra er een kans is...eten!)
Afbeelding

Ook kwam de eigenaresse van Tara langs voor ons eerste ritje, vastgelegd door mijn nichtje (een beetje een rare hoek maar laten we zeggen dat de andere foto's niet zo... prettig om te zien waren):

Afbeelding

Juli 2014

Juli stond in het teken van lekker knuffelen met Bayron en alles langzaam oppakken met rijden met Tara, aangezien zij voordat ik haar verzorgde 8 maanden stil stond.

Afbeelding

Ook begon ik met Tara bitloos te rijden.

Afbeelding

Augustus 2014

Ook in Augustus ging alles zijn gangetje. Wel maakte ik met Tara ons eerste "buitenritje". Het was eigenlijk maar een weggetje van 300 meter van stal weg en weer terug, om uit te stappen, maar man wat voelde het voor mij als een overwinning. Aan het begin van de zomervakantie werd mij verteld dat ik waarschijnlijk minstens een half jaar bezig zou zijn om met Tara naar buiten te kunnen, als het me überhaupt ooit zou lukken. Ze is namelijk ontzettend koppig en ook redelijk eenkennig.

Daar hoort natuurlijk een oortjesfoto bij! (Geen zorgen, we staan op een weggetje net naast het veld)
Afbeelding

September 2014

In September maakte ik met Tara mijn eerste echte buitenrit samen met een stalgenoot, inclusief een heerlijke rengalop. Wat ging ze hard! Het was wel te zien hoe blij ik was:

Afbeelding

Ook reden we in de binnenbak voor de lol een rondje op neckrope:

Afbeelding

Oktober 2014

Eindelijk mocht Bayron weer eens een beetje aan het werk gezet worden, helaas hier geen foto van.
Ook had ik met Tara en Bayron in Oktober een fotoshoot door Sam's Equestrian Photography, het topic daarvan vindt je hier: [ITP] Tara en Bayron voor de lens van Sam's Equestrian Photography

November 2014

In November maakten Tara en ik vele buitenritjes. In de bak rijd ik met beiden vanaf November alleen nog maar bitloos.

Afbeelding

December 2014

In December kwam er een derde verzorgpaardje bij, Sharrelle:
Naam: Sharelle
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 17
Ras: Fjord
Schofthoogte: ik schat zo'n 1.45

Afbeelding

Ook kreeg ik voor kerst een mooi barebackpad cadeau, helaas heb ik die door een kreupel momentje van Bayron alleen nog maar op beide fjorden uit kunnen testen. Hier ligt hij op Sharelle:

Afbeelding

Voor de rest van dit jaar staat er nog maar een ding op de planning, en dat is op 31/12/2014 Bayron's 21e verjaardag vieren!

Alvast een heel gelukkig en paardig nieuwjaar iedereen! Laten jullie een reactie achter? :D
Laatst bijgewerkt door Nala op 28-12-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:09

Uhm, je bedoeld denk ik 2015?

Ontopic: Erg leuke paardjes!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 23:10

Wat bedoel je precies? :o?

Edit: Dankjewel!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:14

MorganeR schreef:
Wat bedoel je precies? :o?

Edit: Dankjewel!

Ooh oepsie. Ben een beetje in de war. Ik dacht even dat het 2015 al was. :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:14

Je hebt het er maar druk mee! Leuke ponys,geniet er maar van!

Nala

Re: 2014 van niks naar meer dan een droom die uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 23:16

Ja druk is het zeker, met die drie. Maar ach, het zijn schatten van paarden die ik voor geen goud meer zou willen missen. <3

Weidemaatje, ach, nog een paar daagjes wachten en je hebt geen probleem meer. :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:33

Leuk topic :) fijn dat je na een negatieve ervaring toch weer lol hebt met de paarden!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 23:39

Dankjewel! Gelukkig bleek niet de hele paardenwereld zo te zijn als ik het op dat moment meemaakte.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:41

Leuk topic hoor, knap met drie van die paardjes, ik vind één wel genoeg ;-)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 01:01

Ik vond één ook meer dan genoeg, ik heb ook al andere verzorgpaarden die me aangeboden werden geweigerd omdat het te druk werd. Maar Tara en Sharelle spraken me vanaf dag één al aan, vandaar dat ik ja gezegd heb.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 03:38

Wat leukk voor jou dat je paardjes hebt om te verzorgen en te knuffele !!

En ben jij zoveel afgevallen? Of ligt dat aan mij.. want zo ja dan vind ik dat heel knap! Ja niet dat je dik was ofz maar viel me gewoon op haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:29

Dankjewel! Ik ben er niet echt bewust mee bezig geweest om af te vallen maar ik ben wel zo'n vijf kilo kwijt ja, wat grappig dat dat zo goed te zien is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:45

Leuk overzicht zo! :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:54

Dankjewel Jorinda!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:55

Heerlijk overzicht!! :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 22:32

Dankjewel Nientsje!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:49

Heerlijke zo'n jaar overzicht! Rijk zeg 3 paardjes ( ook al is het niet eigen) toch moet dat goed gevoel zijn! <3

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:58

Wat zal het voor jou een leuk jaar geweest zijn,veel plezier met je 3 paardjes in 2015

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:18

Dankjewel! Ik voel me ook zeker de koning te rijk met die drie haha.