Een jaar van afscheid en een nieuwe liefde.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Een jaar van afscheid en een nieuwe liefde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 14:32

Hoi!
Ik val meteen met de deur in huis haha:
Dit jaar ben ik begonnen met een 'frisse' start met mijn lieve Haflinger merrie Marea. Het zat even allemaal tegen maar we hadden de draad weer opgepakt.
Afbeelding

We trainden nog niet echt heel veel dressuur matig meer, hier had ik de lol niet meer echt in dus vertoefden we begin 2014 vooral veel in het bos rond
Afbeelding

In Maart ook weer de eerste springwedstrijden van het jaar gestart.
Dit was in Soest
Afbeelding

Outdoor seizoen onderhand alweer begonnen en we gingen vrolijk verder in Houten:
Afbeelding

Vervolgens weer is op de Marienweide geprobeerd, Marea werd hier altijd ontzettend sterk.
Wel wat balken volgens mij maar zonder kleerscheuren rondgekomen! Trots!!
Afbeelding

Strand hadden we dit jaar ook ontdekt! Voortaan de favoriete bezigheid :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog twee keer springen gestart en zelfs wonder boven wonder nog een winstpunt gereden ook. Alleen begon het er wel langzaam in te kruipen dat ik (nu over twee maanden) 18 zou worden. En hoe zou ik dan ooit nog willen gaan springen?
Gelukkig deed zich de perfecte oplossing zich voor, xLeoniee heeft Marea bijgereden op de stal waar we haar gekocht hadden. En zij zou d'r dolgraag overkopen! Dus m'n liefde staat nu weer op haar oude stekkie :)

Opzoek naar een ander paardje en we gingen dus kijken bij een 13 jarig Iers Sport paard. Had L springen ervaring dus net mooi voor mij.

30 juni werd deze mooie kerel gebracht. Zijn naam Mickey Finn en zn mooie witte kleurtje, ik was verkocht!

Met hem zijn we in de zomervakantie ook naar het strand geweest.
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik hem pas net een twee weken had naar KNHS instructieweek geweest. Alleen werd hij getrapt door een ander paard en stond ie op 3 benen ;( .
Gelukkig was KNHS heel begripvol en mocht ik in de ponyweek meedoen! Was echt een topweek en heel veel geleerd :D
Afbeelding

In September kwam een vriendin hele mooie foto's maken in het bos.
Afbeelding

Periode september/oktober ben ik er tevens ook 3 keer afgevlogen. Hij kan heel vies stoppen en draait dan meteen om. Was dus wel weer even wat vertrouwen kwijt toen..

Maar ondertussen zijn we alweer twee keer officieel B springen gestart en hebben nu 2 winstpunten. In de dressuur hebben we er ook al 4 gereden!
Mijn houding boven de sprong is echt nog om te janken maar hij schiet soms nog zo ineens de lucht in :P
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop nog veel mooie momenten mee te maken met m'n gekke stuiterbal!

Afbeelding

Bedankt voor het lezen!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:36

Wat heerlijk dat je knappe haf op der ouwe stekkie staat en dat je weet dat ze in goede handen is!
En wat een knapperd deze witte! Ontzettend veel plezier nog met hem!

leeneliefje

Re: Een jaar van afscheid en een nieuwe liefde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:43

Wat fijn dat je hafje terecht is en dat je nu zo'n prachtige knappe schimmel hebt, ik hou d'r van zo'n wit kleurtje <3

Ik wil ook even zeggen dat ik je echt een leuke ruiter vind, alle foto's zien er sportief en ambitieus uit ben benieuwd hoe ver jullie gaan komen! :D

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:17

Leuk topic!!
Wat fijn dat het springen en ook de dressuur zo goed gaan nu! Foto's zien er goed uit! :D
Enne, wat een vreselijk knappe haflinger staat er naast je bij de zomerinstructieweken ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:12

Echt heel fijn dat Marea naar haar oude plekje kon! En nu lekker met knappe Fynn bezig. :D
Dressuuroutfit staat hem ook gaaf trouwens <3

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:18

Mickey Finn. Hopelijk maakt hij zijn naam niet waar.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 13:51

Bedankt allemaal!
Haha jaaa was top groepje met jullie!!
Voor zover ik weet is hij geen drugs :P
Ja hij word ook steeds knapper Pernille :D