Diallo werd 6 jaar geleden officieel mijn paard. Toen zaten we nog niet in een prutsituatie, geld genoeg, hoppa, je geeft een 12jarig kind een paard! 3 jaar later beginnen de problemen. Stiefpapa en moeder scheiden, wie draait er op voor de kosten van het paard? Het was 1 grote chaos tot 1 jaar geleden. Diallo kwam eindelijk op mijn naam. Hoewel mijn moeder er alleen voor stond wilde ze mij het belangrijkste (in dat geval Diallo) nooit afnemen. Ze was bereid de helft mee te betalen en de rest moest ik zelf maar bijeen weten te krijgen. Gelukkig heb ik 2 manieren om geld te verdienen: fotografie en tekenen. En tot nu toe is het mij altijd gelukt het met deze inkomsten financieel te halen. Het is niet altijd makkelijk geweest, het bezorgde mij veel stress, bijna nooit eens geld over om wat te kopen voor mezelf. Maar natuurlijk.. Het mooiste wat je ervoor in de plaats krijgt is een paard

Diallo is een paard uit de duizenden, zo veelzijdig en 100% te vertrouwen. Echt een prachtig karakter.. je kan er alles mee doen, alles is oké en chill voor hem

Springen is zijn sterkste kant (nakomeling van Quidam de Revel) en aan dressuur werd veel gewerkt dit jaar. Het enige waar hij maar niet aan gewend raakt is crossen.. het is en blijft ongelooflijk eng voor meneer. Echt een seutje op dat vlak, maar zelf vind ik het ook nog best eng dus wil dat wel over het hoofd zien

Verder is Diallo nu 11 jaar en hij meet 1m58.
Dit was dan even een intermezzo over Diallo zelf, maar back to the point.. Mijn droom moet helaas érgens tot een einde komen, alleen in dit geval vroeger dan verwacht.

4 jaar terug leerde m'n moeder een vrouw kennen in Amerika, 4 jaar werd het een afstandsrelatie. Zomer 2014 getrouwd. Februari 2015 emigreert moeder naar Amerika en ik doe mijn middelbaar nog af. Nu staat mijn keuze vast dat ik na mijn school ook emigreer(zomer 2016) (en een andere droom komt uit) maar niet zonder mijn dierbaarste af te geven.. Ik stond voor een immens grote beslissing en ik gok dat het 1 van mijn grootste ooit zal zijn. Met pijn in mijn hart heb ik er maar aan toegegeven om Diallo te verkopen en eens niet egoïstisch te zijn. Gezien wat de toekomst mij nog 'te bieden' heeft en mijn te korten aan geld. Het zal mij eindelijk wat vrijheid geven, ook op vlak van mijn hobby's. Nu ben ik zo gericht op geld dat ik er soms het plezier niet meer van in zie.. en dat is jammer.. héél jammer.
Ik ben blij dat ik te positieve kanten er nog van kan inzien hoewel ik toch weer een krop in mijn keel heb en hier met tranen zit

Mei 2015 zal hij officieel verkocht worden. Dat zijn dus nog een dikke 4 maanden genieten.. en dat is verdomd weinig als ik dat nu zo typ. Anyway, ik hoop dat we deze nog met vele leuke activiteiten kunnen vullen, zonder geldproblemen of enige andere problemen, het is ons wel gegund denk ik

Voor dat ons jaar écht begint stonden we voor een half jaar op een weide. De mogelijkheid tot rijden was er niet echt aangezien de natte winter. Diallo zijn conditie ging er flink op achteruit.. want het enigste wat we deden waren kleine buitenritten, voor de rest gewoon genieten van elkaar.

En februari werd het al snel vreselijk mooi weer.. samen met zijn maatje gewoon puur genieten van de zon.

Zo een weide was natuurlijk de goedkoopste oplossing maar ik had er geen plezier meer in. Ik kon niet werken aan zijn springen/dressuur en was echt gefrustreerd.. Samen met mijn mama gekeken voor een oplossing en dan heb ik zelf besloten terug naar mijn vorige stal te gaan.
In maart 2014 zijn we terug verhuist. En meteen aan de slag gegaan..

dressuur*KLIK*
In maart kreeg hij het echt in z'n bol.. en daar heb ik een geweldig filmpje van kunnen maken.. Bedankt voor de geweldige acties Diallo

Al snel werd er de hoogte ingegaan..

En na een intensief uurtje springen was meneer zijn energie nog altijd niet kwijt

*KLIK**KLIK*
De evolutie van het verharen is toch zo leuk

Dressuur ging de betere kant op
KLIK
En we blijven vooral lekker dooroefenen

En let the summer begin..

Toch wel een boost in ons vertrouwen.. ik ging voor t eerst zonder tuig springen, jawel we durven gewoon de 1 meter aan..

Vervolgens kwamen in juli de twee geweldigste weken van heel de zomervakantie aan

Ik ging met Diallo voor twee weken naar nederland bij mijn boktvriendinnetje (Amber27).
Ondertussen liepen we zo door de bak

Een hete twee weken vol avonturen, dat was het

Vervolgens, in augustus!

[SPR-ITP] Diallo @ Stage bij Rik Geirnaert 7-8 augustus
Weer een heleboel conflicten verder zijn we half augustus weer van stal veranderd.
[ITP] Eindelijk.. na tig keer verhuizen van stal..

Met zijn nieuw baasje

Al snel komen de winterhaartjes..
Helaas werd mijn lieve vriend ziek..
[ITP] Onzen duts kan niet ontkomen aan de overdosis knuffels..
Eenmaal er helemaal bovenop besloten om Diallo te laten scheren en wat is ie een knap muisje!

Het rijden werd weer opgepakt hoewel er soms eens een week tussen kan zitten. Dit voel ik wel aan hem, loopt minder snel ontspannen. Maar komende twee weken heb ik nog vakantie en daar kan weer aan gewerkt worden. Ik zal komende week ook nog een springles erbij nemen

Dit was het dan, een redelijk beknopt jaar

En nu ben ik al weer helemaal blij met het maken van ons jaar.. weer even vergeten dat het hierbij zal blijven.
Reactie is altijd welkom