Na al die prachtige topics van iedereen moesten ook ik en Floyd er maar is aan geloven.
De meesten van jullie zullen Floyd kennen hier van bokt en omdat we inmiddels op facebook (http://www.facebook.nl/fjordfloyd) ook al aardig wat volgers hebben misschien dat jullie hem daar van herkennen.
Floyd is mijn 5 jarige fjordenruin van Asnkgar Skellerod.
En ook wij hebben een mooi jaar achter de rug

Januari
In januari lag er sneeuw en was het koud. Maar voor ons mocht dat de pret niet bederven. Floyd kon zich heerlijk uitleven in de besneeuwde bak want van rijden kwam het niet..

Februari
In februari hebben we het rijden weer lekker opgepakt en zijn we ook begonnen met springlessen!
Ook had ik Floyd deze winter laten scheren met sterren op zijn kont. Deze zijn inmiddels al aardig beroemd.

Onze eerste springlesfoto

Maart
We gingen lekker ons gangetje, we waren lekker aan het rijden wel recreatief haha. Ook had ik inmiddels mijn bruine set compleet en had ik ook eindelijk mijn blauwe set voor elkaar. Dus meneer mocht even voor fotomodel spelen.

April
In april werd de boel wat serieuzer. Ik had besloten dat we ook dit jaar in september weer naar de fjordenkeuring in Rolde zouden gaan. En tja dan moet je natuurlijk heel serieus aan de slag! Omdat ik niet alleen aan de keuring mee wou doen maar ook aan bestgaand (best gereden onder het zadel) moest er natuurlijk geoefend worden. Bestgaand was voor mij de voorbereiding op de ABOP zadelproef die we in november zouden gaan rijden.

Mei
In mei gebeurde er van alles. Zo haalde Floyd eindelijk zijn zwemdiploma A! Wat was ik trots op hem. Hij vond de zwemles helemaal super!

En ik vond dat het tijd was voor een nieuw setje dus na lang nadenken heb ik voor rood gekozen. Hij kreeg een prachtige rode set wat hem te gek stond

En mijn vriend vond dat het maar is tijd was dat ook hij maar weer eens mee naar stal ging. Hij heeft zelfs geprobeerd Floyd te laten telefoneren met een kameraad van hem..

Juni
Deze maand ging alles zijn gangetje.. De springlessen gingen de goede kant op, we deden een poging tot dressuur en Floyd speelde er op los in de wei.
Juli
In juli ben ik 3 weken op vakantie geweest en Floyd is toen 3 weken op trainingskamp geweest bij een dressuurruiter. Omdat ik nog veel moet leren en ik nog lang niet alle vaardigheden bezit heb ik besloten om Floyd dressuurmatig 3 weken door te laten rijden. Dit was het beste wat ik gedaan kon hebben. Hij had zoveel geleerd en onder begeleiding kon ik dat overnemen!
Augustus
De spanning stijgt nog maar een maand en dan is de keuring!
We focusten ons helemaal daarop en dus moest er aangepoot worden. De springlessen waren wekelijks, daarnaast de dressuur maar er wat ook altijd tijd om lol te maken!
We gingen steeds hoger in de springles

September
Eindelijk was het zo ver de keuring! We gaan altijd met een hele grote groep van stal heen. Ook dit jaar waren we goed vertegenwoordigd met +/- 20 paarden . Floyd deed het super in de ring en behaalde een 1e premie met 35 punten! En toen was het tijd voor bestgaand. Wat was hij braaf op het inrijterrein. Hij gaf niks om de drukte maar vond het wel spannend net als ik dat vond. Voor het eerst in een ring op gras met de kermis ernaast en mensen op de tribune dat is niet niks. Maar hij was super braaf. Van ontspanning kwam het niet maar ik ben apetrots op mijn fjordenman!
In de ring

Oktober
Ons nieuwe doel was de ABOP zadelproef meedoen van het stamboek. Omdat Floyd een eerste premie behaald heeft kon hij in aanmerking komen voor het modelschap. Dit zou betekenen dat als hij een B certificaat haalde tijdens de proef dat hij modelruin zou zijn! En dat is waar we voor gingen.
Dus we gingen door met oefenen in zowel de dressuur als springen maar voor de proef moest je ook buitenrijden. Dus ben ik met Floyd aan het oefenen gegaan. Steeds met een groepje mee naar buiten wat was dat gezellig!
Maar ook zijn dikke vacht begon op te komen en heb ik besloten om hem eind oktober/begin november weer te laten scheren.
Zijn figuurtjes van dit jaar, hartjes een F en Mickey Mouse!

November
Op 14 november was het dan zo ver de proef in Hardenberg. Ik was zo zenuwachtig.. Maar hij heeft zich super gedragen! Wel veel spanning tijdens de dressuurproef want hij was opeens alleen in de binnenbak. Maar hij sprong als een kanon en ook met buitenrijden was hij braaf. En toen was het zover de uitslag! Inmiddels was ik op van de zenuwen en kon ik wel door de grond zakken. Maar toen kwam het verlossende woord. Een B certificaat gehaald en dat betekende dat Floyd modelruin is geworden!! Ik was zo trots op mijn gele monster!
De dressuurroef

Het springonderdeel

Onze uitslag met zelfs een 10 op het opzadelen

December
Omdat al onze doelen dit jaar behaald zijn is het tijd om te gaan kijken naar volgend jaar. Ik wil graag van het voorjaar gaan starten met Floyd. Dus we hebben inmiddels dressuurles en werken hard om ons nieuwe doel te bereiken!
Inmiddels maken we weer lekker buitenritjes en wachten we op de eerste sneeuw!

Op naar een nieuw jaar vol avonturen!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!