1.

Dit jaar was voor Natanalientje een veel minder hectisch jaar dan vorig jaar, geen veulen verloren, wel opnieuw zwanger. Bekijk hier het topic van vorig jaar: [RIJ-ITP] [2013] Het jaar waarin Natanalientje haar veulen verloor..
Natana v/d Hein hoeve | shetlander | 19.04.1998
Januari
Zoals jullie al in het jaaroverzicht van Lola hebben kunnen lezen kreeg Natanalientje een logé bij haar in de stal. Ze vond dat erg gezellig en vanaf dat moment nam ze de zorg over Lola over. Lola was de enige die bij haar van het bultje mocht eten in de wei en ze stond regelmatig met Lola te knuffelen in de wei. Dit vond ik voor Natanalientje erg fijn, want ze was altijd best veel alleen in de wei.
Februari
In februari stond Natanalientje nog steeds overdag in de wei en 's nachts op stal. Ze stond wekelijks voor de sulky maar erg intensief werkte ik niet met haar. Mijn vader woont in Deventer en een buurmeisje van daar vroeg me al weken of ze eens mee mocht naar mijn pony's, zo gezegd zo gedaan en zo zijn we op een zondag naar Nieuwleusen gereden. Meisje kon niet heel goed rijden, maar een ontspannen en rustig buitenritje ging prima. Naast dat Natanalientje lekker gras probeerde te eten ging het erg goed! Meisje had genoten!
2.

Maart
Maart was hetzelfde als februari. Natanalientje stond af en toe voor de sulky, maar ze stond eigenlijk vooral gewoon lekker in de wei. Ze was nog steeds beste vriendinnen met Lola.
April
In april was het wat drukker voor Natanalientje. Mijn neefje kwam langs en die wilde uiteraard een buitenritje maken! De hengst kwam om samen met Natanalientje een baby te maken. Natanalientje werd geschoren ivm luizen, maar daarnaast had ze ook samen met Lola een luizenleven!
3.

4.

5. http://i57.tinypic.com/28vtw28.jpg
6.

Mei
In mei ben ik samen met Hannemarie, Linde en Kirsten naar Holten geweest. Kirsten met Fellow, Hannemarie met Dawn en ik met Natanalientje en mijn hond Siepie. Linde was mee voor de gezelligheid en extra paar handen waren vaak erg fijn! We hebben op een camping gestaan waar pony's mee kunnen, vanwege voorspelde onweer mochten we in de kantine slapen. Zo hebben we ons drie dagen en twee nachten enorm goed vermaakt. Heerlijk de bossen van Holten onveilig gemaakt, geweldig was het! En tijdens een pauze waar vele kinderen uiteraard op de pony's afkwamen wilde Natanalientje best even lief zijn! Daarnaast is Natanalientje 27 mei drachtig gescand!!
7.

8.

9. http://i62.tinypic.com/23t38uu.jpg
Juni
In mei werd Mirre geboren. Natanalientje was erg dik en daarom zette ik haar in de bak zodat ze niet van het heerlijke volle gras kon eten. Mirre en Mila stonden nog niet in de kudde, maar in het weiland grenzend aan de bak. Natanalientje zocht plots vaak Mirre op en omdat dit goed ging heb ik haar uiteindelijk samen met Mila en Mirre op de kale weide gezet. Natanalientje beschermde 'haar' kudde erg goed!
10.

11.

Juli
In juli trainde ik Natanalientje intensief. Ze stond veel voor de sulky, maar ik longeerde haar ook een paar keer per week. We waren lekker actief bezig!
Augustus
In augustus had ze veel vakantie, omdat ik zelf ook op vakantie ging. Natanalientje vond het wel prima, want intensief trainen vind ze eigenlijk niks aan whaha.
12.

September
In september was het ook rustig. Ik begon met het nieuwe schooljaar en had voor die opstart best wat tijd nodig waardoor ik het trainen van Natanalientje wat liet rusten. Wel maakte ik foto's zodat ik het volgtopic van haar dracht kon openen. Voor de mensen die het leuk vinden om Natanalientje's dracht te volgen: [KS-MK] Nieuwe ronde, nieuwe kansen, Natanalientje is weer drachtig!
13.

Oktober
Vanaf oktober ben ik Natanalientje weer intensiever gaan trainen. We maakten weer meer ritten met de sulky, wat Natanalientje erg leuk vond.
November
In november heb ik Natanalientje geschoren. Ze zweette enorm als ze voor de sulky had gestaan. Daarnaast is mijn neefje nogmaals langs geweest, en ook deze keer moest er natuurlijk een buitenritje gemaakt worden!
14.

15.

December
En nu is het december. We hebben sinds 29 november een logé, Fay van Hannemarie. Ik maak momenteel geregeld heerlijke buitenritten, Natanalientje voor de sulky, Fay als handpaardje en Siepie gaat dan ook gezellig mee. Is erg leuk en alle dieren genieten er zichtbaar van. Verder is Natanalientje 12 december mee geweest naar de kerstmarkt bij mijn stage, daar konden kindjes met haar op de foto. Natanalientje heeft 2,5 uur super braaf stil gestaan en is voor alle kindjes erg lief geweest, TROTS!!
16.

17.

Kortom
Het was een rustig, maar leuk jaar. Hoogtepunten waren de vakantie in Holten en de kerstmarkt van mijn stage. Wat ben ik blij dat deze pony inmiddels alweer bijna 9 jaar bij mij is, daar ben ik enorm dankbaar voor! Ik hoop en duim dat het veulen komend jaar gezond en voorspoedig ter wereld komt, ik gun Natanalientje een gezond laatste veulen! Ze is zó'n goede moeder, dat verdient ze!

Op naar een spannend en hopelijk geweldig 2015!!!