2014 met grote ups & downs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2014 met grote ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:26

Maar ze zeggen dat dat zo hoort .. dus we maken er maar het beste van :)
Nu kwam ik erachter dat ik eigenlijk niet zo superveel foto's heb van dit jaar, ook mede door die gebeurtenissen, maar heb toch geprobeerd om een leuk overzichtje in elkaar te zetten van mijn 2 kanjers, want dat blijven ze toch altijd wel <3

Januari

1. Het jaar begon met verbouwingen .. Jammer genoeg heeft [***] zijn asociale momenten en is dat niet zo handig met een blind paard erbij. Om verdere ongelukken (proberen) te voorkomen hebben we ze apart gezet. En dan ziet het er zo uit (uiteraard met blup..)
Afbeelding

2. [***], gewoon mooi <3
Afbeelding

[***] is stiekem toch een speelvogel : https://www.youtube.com/watch?v=HyfiXhh ... nF9pWgA7kw

3. Ondertussen waren er gelukkig ook mooie dagen in januari en werd het mennen met [***] opgepakt
Afbeelding

4. Af en toe durfde ik [***] eens los te laten .. Jihaaaaaaa
Afbeelding

5. Of waterspetteren, altijd leuk!
Afbeelding

Februari

6. Af en toe doe je eens wat anders .. aan de lange lijnen naar buiten bv.
Afbeelding

7. Of onder het zadel .. waarom niet :+
Afbeelding

Jammer genoeg is dit maar een paar keer geweest, hij is te wisselend in karakter en ik kan dit niet vanuit het zadel oplossen en als je te laat bent heb je ook geen kans meer om eraf te springen := Ligt voornamelijk aan mij natuurlijk, en wie weet... zeg nooit nooit ;)

Maart

8. Na nog wat menervaring op doen werd het tijd om "alleen" (zonder instructeur) op pad te gaan..
Afbeelding

9. Veel leuke ritten volgden, oa met zijn kleine grote vriend
Afbeelding

Mei

10. Nog een mooie foto gemaakt
Afbeelding

Spijtig genoeg liep het eind mei COMPLEET verkeerd. [***] die voor de koets op hol slaat, ons geen kans geeft om te reageren en gewoon de bos in loopt. Gelukkig al bij al weinig schade, de koets heeft de grootste klap gehad. Groom wat schaafwonden, zo ook ik (wel een stuk dieper en nog littekens..). [***]? Die was nog helemaal puntgaaf, gelukkig!

Uiteraard zat de schrik er goed in en is er geen koets meer aan te pas gekomen. Besloten dat ook [***] dan maar op pensioen moest, immers rijden wilde ik niet meer owv zijn rug (al zei de DA dat hij geen pijn had omdat hij daar niks meer voelt) en als mennen dan ook niet meer gaat ..
Toch zat het mij allemaal niet lekker, dit was [***] niet, er moest iets zijn. In juni besloten bloed te laten trekken, eerste resultaten waren er al snel, de rest liet erg lang op zich wachten. Eind juli had ik alle resultaten, eindconclusie: vitamine E tekort en daardoor heel slechte spierwaarden (en dus enorm veel spierpijn :(:) ). Begonnen met een vitamine E supplement ...

Augustus etc.

Voorzichtig gekeken of ik er weer op mocht voor wat staprondjes, dat mocht ik gelukkig <3 en dus hadden we toch iets. Hij ging steeds beter en vooral vrolijker lopen en zo geschiedde ..

Oktober

11. Weer tijd voor echte ritten, en hij was blij!
Afbeelding

12. Gelukkig nog hele mooie dagen gehad, zelfs warm genoeg voor zijn lievelingsbezigheid: waterspetteren!
Afbeelding

[***]

Natuurlijk was hij er ook nog in die periode, ondertussen 21 jaar geworden maar dat zie je niet aan hem. Hij is zo'n ontzettend vrolijk en lief paard <3

https://www.youtube.com/watch?v=OjEOUHu ... nF9pWgA7kw

Jammer genoeg had ook hij een enorme down dit jaar. In augustus ging er toch iets mis in zijn paddock (wat precies weten we nog steeds niet ) en is hij door de tussendraad gebroken, daarvan zo geschrokken dat hij omgedraaid is en in 1 rechte lijn de andere kant uit gegaan is, tegen de betonnen muur van de mesthoop. Echter liet hij zich daardoor niet tegenhouden want hij moest en zou daar weg, en is toen gewoon over de muur heen gekropen :(:) In de mesthoop (die er gelukkig wel was) hebben ze hem met 3 man moeten vangen. Was echt heel heftig en hij hield er al bij al weinig aan over (schaafwonden). Niemand durfde het nog aan om hem buiten te zetten, want stel dat zoiets gebeurd en er is niemand ... of hij verwondt zich wel heel erg ...

'Constant' op stal was het gevolg, ik begreep het wel maar het zat mij toch niet lekker. De eerste tijd ging het nog, maar na eventjes begon [***] zo hard aan mij te hangen, hij moest mijn voetstappen nog maar horen en er kwam een hinnik die door merg en been ging. Ik vond het helemaal niks -O- Ook iets met hem doen was niet fijn, hij wilde zo graag uit die stal met mij dat ik moeite had om hem onder controle te houden. Heel leuk met een blind paard -O- Ik liet hem wel grazen in de weide, eerst aan een touw, later durfde ik hem ook weer los te laten.

Afbeelding

Maar toch, als dat alles was wat ik hem met moeite kon bieden .. Dit kon zo niet langer, er moest een oplossing komen, contact opgenomen met het opvangcentrum waar hij van was, desnoods moest hij maar terug als hij daar wel in de weide kon aarden ( ;( ). Ook hier op bokt een topic geopend voor meningen, en dankzij dat topic ook de stap gezet, en wat ben ik blij! [***] is er nog steeds, en heeft nu ... zijn eigen [***] Bunker!

Afbeelding

Zijn bunker is een groot succes, hij gaat er met plezier in, staat er op zijn gemakje en hij is weer de [***] zoals ik hem kende <3 Kan weer aan een los touwtje over het terrein ipv aan zijn halster te moeten hangen .. Wat was dat een goede beslissing!

Ondertussen geniet ook hij verder van het leven, hij neemt het er goed van ..

Afbeelding

We zijn bezig met wat grondwerkdingen en hebben een bepaald doel, maar daarover volgend jaar meer als het ons lukt :Y) Voor [***] komt er nog eens een DA/chiropractor omdat ik toch wat meer wil weten over die rug en wat voor oefeningen ik met hem kan doen, want zo'n vrolijke pony moet nog niet op pensioen, dus we gaan gewoon verder met genieten in de natuur!

Een erg bewogen jaar, hoop dat volgend jaar iets meer gemiddeld wordt, want ups zijn leuk, maar die downs altijd ... :+ Bedankt voor het kijken! :)

Solleke_Noah

Re: 2014 met grote ups & downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:15

Veel gebeurd dit jaar maar ook veel positieve dingen: een ritje OP Boke, gaan mennen met Cobe :) Op naar een 2015 met enkel ups! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:11

:j Zeker speciale dingen gebeurd, alleen jammer dat die ook steeds een slechte afloop hadden :+
Maar volgend jaar gaan we beter doen :Y)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:17

Wat een bijzonder verhaal, ik heb alles gelezen en ben er stil van. Wat fijn dat jij je paardjes met zo veel geduld en respect behandelt zeg! Ik hoop dat volgend jaar een mooi jaar voor jou en je paardjes wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:46

Dank je wel voor je ontzettend fijne reactie! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:41

Wat een mooi overzicht van je belevenissen met je twee eigenwijsjes.

Alle downs hebben je zo te zien toch ook weer nieuwe leuke dingen, inzichten en/of verbeteringen gebracht. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen in 2015: dat jullie nog maar veel leuke dingen mogen beleven en dat je daar leuke topics over opent!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:26

Hopelijk komt 2015 helemaal goed, het is jullie van harte gegund! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:39

Dank jullie! :)
Hoop vooral op heel veel fijne buitenritten en wie weet die eerste trektocht die ik al jaren plan maar waar steeds iets tussen komt :Y) En misschien kan [***] binnenkort wel mee (op de buitenritten dan, de trektocht zal wat veel gevraagd zijn :)) ). :)