Jens is een 6 jarige haflinger ruin ( SteigerwaldxDorientje) zijn stamboeknaam is Steigergold. Hij is sinds 1,5 jaar onder het zadel ongeveer. Het is een ontzettende eigenwijze haflinger met haflinger streken, maar wat ben ik er dit jaar achter gekomen wat voor gouden karakter hij heeft..
Januari
Na het overlijden van mijn 39 jarige verzorgpony op 31 december deden we een tijdje niks, ik ging een weekje op vakantie om afleiding te krijgen en met Jens was ik lekker aan het knuffelen en tutten, dus ookk selfiess

Maart
Ons eerste en laatste buitenritje werd een feit
En verder was het een beetje genieten van die brave knol, een paar dagen later verhuisden we van de winterstalling naar het zomerweiland.
April
Het was prachtig lente weer dus tijd voor wat foto's
Mei
Ik had met Jens een fotoshoot en ondanks dat het bewolkt was zijn er toch mooie foto's uitgekomen.
Juli
En toen ineens een hele sprong naar Juli, het rijden met Jens ging verschrikkelijk. Doordat ik geen bak heb bij het zomerweiland was alle controle weg en ik was hopeloos. Ik wist niet meer wat ik met hem aanmoest en had te weinig tijd. Ik besloot in alle wanhoop Jens te koop te zetten. Af en toe waren er dagen dat het wel goed ging en ik even kon genieten.
Augustus
Omdat de verkoop in het weiland slecht ging besloten we Jens te verhuizen naar de 'winter'stalling om daar hem te verkopen door de extra controle in de bak. We reden voor een laatste keer in het weiland wat verrassend goed ging voor de laatste keer.
Eenmaal op stal kon ik weer lachen om Jens zijn haflinger streken
Het rijden ging stukken beter
September'
En nee, Jens was nog steeds niet verkocht. Er bleven maar mensen kijken maar de juiste zat er niet tussen. Voor de verandering maakten we eens een sprongetje
Oktober
Beetje bij beetje begon ik steeds meer te genieten van die haflinger. Ik kwam erachter wat voor gouden karakter hij heeft en hoe braaf hij geworden was eenmaal op stal. Ik genoot ervan om een beetje te wandelen met hem en te poetsen, dat was een paar maanden eerder wel anders geweest.
November/December
En tot slot onze laatste foto. Jens is vrijdagavond (28-11) eindelijk naar een nieuw huisje gegaan.
Maanden zijn we bezig geweest met de verkoop en er bleven maar mensen komen, hij ging op proef en kwam weer terug. Voor Jens is het allemaal ook niet makkelijk geweest. In het begin zette ik hem te koop omdat ik hem gewoon niet meer aankon en regelmatig huilend thuis kwam, maar sinds hij naar stal ging is dat zo veranderd. Toen heb ik pas meemogen maken hoe de echte Jens is, we zijn zo naar elkaar toe gegroeid en dat maakte de verkoop alleen maar lastiger. Ik heb hem uiteindelijk toch verkocht omdat het het beste voor Jens zelf is, nu ik in de brugklas ben begonnen ben ik te druk om hem en mijn andere pony allebei aandacht te geven en om die reden is hij uiteindelijk weg gegaan.
Dus dit was ons laatste jaar, in totaal heb ik bijna 2 jaar van hem mogen genieten.
Respect als je alles gelezen hebt want het is nogal een verhaal geworden