.Een sprong in de tijd. In 2013 kreeg ik een merrie aangeboden die nog niet zadelmak was. Of ik haar graag wilde rijden. Graag natuurlijk! De merrie stond dicht bij huis en het was een hartstikke leuk beest. Na de gebruikelijke ups en downs hebben we uiteindelijk afgelopen juni mee mogen doen aan de Almelose ruiterdagen wat hebben we een plezier gehad en we waren ook niet onverdienstelijk gestart in de B. Iedere wedstrijd zijn we in de top 5 geëindigd. We stonden eerste geplaatst tijdens de finale en zelfs de eigenaren waren komen kijken, maar toen was ze helemaal op. Tocht ontzettend trots op d'r!
Deze proef wisten we te winnen met 202 punten!

Mooie zesjarige merrie Kyara:

Toch bleef het kriebelen en toen ik mijn opleiding had afgerond en zelf mijn centjes kon verdienen kwam er de grote zoektocht naar een paardenmaatje! Mijn eisen waren eigenlijk niet veel: Groter dan 1,60 vanaf zadelmak en 3 goede gangen. Redelijk veel paarden bekeken en ook sommige die goede kandidaten waren, echter geen van allen gaf het wow effect. Er stond wel nog een leuke driejarige united ruin bij mijn instructrice Solvej Rob, die steeds braver werd tijdens het zadelmak maken.
Opgelet, puppygeweld!

Toen ik er de eerste keer op zat wist ik het zeker: dit werd 'm! Dus nog even wachten totdat de DA terug kwam op vakantie. Wat kon twee weken toch lang duren...
Ondertussen wel ontdekt dat hij een vreselijke casanova is

En na het keuren, jawel hoor hij was met vlag en wimpel geslaagd!! Hier de eerste dag van mij.

Hij kreeg beetje bij beetje meer balans bij mijn instructrice die hem in training heeft staan.
Hier een filmpje waarbij geoefend wordt met verlichte zit in het galopwerk.
https://www.youtube.com/watch?v=V_c2wy6rE0o
En mijn held op sokken kreeg natuurlijk ook schriktraining. Ondanks dat hij altijd even moet wennen is het na een tijdje ook goed en is ie heerlijk braaf!!

Ook heeft hij zijn eerste dekentje gekregen en wat doe je daarmee? Natuurlijk heel stoer showen!!

Ontspannen is een eitje voor deze meneer

En om af sluiten gisteren zijn eerste schoolreisje naar een nieuwe locatie. En dat is hartstikke spannend natuurlijk maar wel topbraaf!
Joehoeee als jullie mij zoeken ik ben hier

Pfff die spiegel mogen ze ook wel poetsen he

Zouden ze hier ook merrie's hebben??

Omdat hij het zo onwijs goed doet en een top karakter heeft hoop ik van charlie nog vele jaren plezier te hebben. Ik ben mijn vriendin en instructrice super dankbaar voor de mega goede begeleiding en als laatste natuurlijk mijn familie. Als Charlie 4 wordt in maart mag hij aan zijn carriere in de dresuurring beginnen. Ik hoop dat we vele mooie momenten mogen beleven.. Liefs, Malou en Charlie