Ons verhaal in het kort. Ik kende Bente al van bokt. Ik zat met haar baasje in het zelfde huiskamer topic. Ik vond het gewoon een leuke pony. Tot dat ze mee genomen werd naar de NMPRS show. Daar zag ik haar voor het eerst in real life en ik was op slag verliefd.
Lang verhaal kort: Ze kwam te koop en na twijfelen en twijfelen ben ik gaan kijken. En daar stond de kleine grappenmaker

Ik heb haar gekocht en ze werd al snel gebracht. Wat een vrolijke pony was het. Ik heb haar leren kennen als een pony met ontzettend veel karakter, humor en ze weet heel goed wat ze wil.

Onze eerste zomer hebben we het mennen opgepakt. Dit deed ze super goed. We hebben ontzettend veel buitenritjes gemaakt. Gewoon lekker ontspannen. Eerst maar eens zorgen dat ze op eigen benen ging lopen.

Zo veranderde ze in een echte sportpony.

De liefde groeide en het is duidelijk wederzijds.

Het mennen ging zo goed dat ik het wel aandurfde om met een shetlander menrit mee te gaan. Lekker een weekendje naar het strand. Dit samen met onder andere de oude eigenaar van Bente.

Filmpje van het weekendje weg
Omdat ze steeds beter begon te lopen heb ik maar een geprobeerd hoe knotten zouden staan. Alvast oefenen voor de wedstrijden.

Blije Bente

Onze eerste oefenwedstrijd was aangebroken. Wat een geslaagde dag!

Filmpje van de vaardigheid
Inmiddels kan Bente tweespan, tandem en natuurlijk enkelspan. Ze kan een paar dingetjes van vrijheidsdressuur en is inmiddels beleerd onder het zadel. Je kunt het zo gek niet bedenken of Bente doet het gewoon. Vooral het tweespan vinden we momenteel erg leuk. Dit doen we samen met Lilly en Lisanne.

Een filmpje van de tweede keer tweespan:
En een stukje galop van haar derde keer:
En als afsluiter een paar mooie plaatjes die van Bente zijn gemaakt tijdens de fotoshoot afgelopen augustus.

De afgelopen anderhalf jaar zijn ontzettend snel gegaan en ik bof ontzettend met deze pony. Ze gaat voor me door het vuur. Inmiddels is ze ruim vijf maanden drachtig en begint al een flinke buik te krijgen. Ik kijk heel erg uit naar het veulen. Ik hoop dat het veulen minstens net zo lief zal worden als zijn/haar moeder. Mocht je de dracht willen volgen dan kan dat. Het volgtopic staat in mijn onderschrift. Tevens staat daar het topic met de overige resultaten van de fotoshoot.
Bedankt voor het kijken!
Liefs Romy