6 jaar lang mijn steun en toeverlaat ... Promise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letje01

6 jaar lang mijn steun en toeverlaat ... Promise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:52

Hallo allemaal,

Afbeelding

Hier is het verhaal van mij en Promise. Promise wordt in januari 11 jaar. Ze is ingeschreven in het NRPS B-Register. Ze is mama van Faith en meet 1.45m.

6 jaar geleden vertelde ik mijn trainer dat ik op zoek was naar een paardje, het hoefde niet van vandaag op morgen, ik had tijd, maar ik had graag een pinto ruin van minstens 7 jaar... Zoals je kan zien is dat niet direct wat ik gekocht heb...
Eén van de lesgevers op de manege vertelde me dat ik 'die bruine merrie' maar moest testen. Ik heb namelijk vrij veel last van mijn rug en zij heeft vlakke gangen. Een paar dagen later was het dan zover.
Zo heb ik haar voor het eerst ontmoet:

Afbeelding

Ik was op slag verliefd!! Zo braaf, maar zo groen. DA heeft haar volledig getest en alles was in orde. In september 2008 heb ik haar gekocht na een maandje proef. We gingen aan het lessen. Ik nog niet echt geweldig in de westernsport en zij kende amper stuur en stop. Na een aantal weken was duidelijk dat de weide haar wel erg deugd deed. Ze werd maar dikker en dikker en op 12 februari stond er ineens een klein, schraal, vos ding naast...

Afbeelding

We hebben haar Faith gedoopt en vrijwel onmiddellijk verkocht. (na een half jaar is ze terug bij ons gekomen en hebben we haar nog steeds)

Promise en ik hebben veel plezier gemaakt en zijn van alle markten thuis. We hebben heel veel gewandeld, zijn op reis geweest naar Duitsland en naar Nederland aan de zee, maar ook 4-daagse in eigen land.

Afbeelding
Dit is in Duitsland

We zijn ook met barrelrace en polebending begonnen en rijden nu bijna wekelijks wedstrijden en shows mee.

Afbeelding Afbeelding

Ook zijn we al 2x in Equiblues (Frankrijk) geweest. 1 van de grootste internationale wedstrijden

Afbeelding

Het eerste jaar was een testjaar. Daar was ik 16e van de 70 inschrijvingen. De tweede keer mocht ik finale rijden en ben ik als 8e geëindigd! *\o/*

Ook hebben we aan verschillende fotomeetings meegedaan. 1 van deze was een zonsondergang meeting aan zee.

Afbeelding

En deze aan de manege:

Afbeelding

Af en toe wisselen we wel eens van wedstrijd. Dan komen er ook koeien aan te pas en gaan we teampennen.

Afbeelding

Ook hebben we dit jaar voor het eerst meegedaan met een pleasure wedstrijd. We zijn gestart in de Walk & Jog en zijn 3e geëindigd van de 5. Niet slecht voor een barrelrace pony denk ik dan.

Afbeelding

En tussendoor spelen we ook andere spelletjes, zoals de estafette race.

Afbeelding
Hier zie je mij op Faith, de bijrijdster op Promise en nog een vriendin met haar paard.

We hebben ook een bijrijder. Ook zij heeft een super band met haar en heeft in de loop van de verschillende jaren al wat prijsjes bijeen gereden. Ze zorgt dan ook nog eens supergoed voor Promise, dus kan me geen betere bedenken.

Hier een kleine impressie van (een deel van) de lintjes en prijzen:

Afbeelding

Ik heb al dikwijls op haar gevloekt omdat ze soms wel koppig kan zijn, maar zou haar voor geen geld van de wereld willen missen! Ik hoop dan ook nog heel veel jaartjes van haar te mogen genieten.
Nooit gedacht dat 15 fotootjes zo moeilijk zou zijn om uit te kiezen en sommige zijn ook niet heel duidelijk waarvoor excuses.

Respect als je het volledige verhaal hebt gelezen.
Een reactie vinden we altijd wel fijn, maar hou het alsjeblieft netjes :o

Sannanasje

Re: 6 jaar lang mijn steun en toeverlaat ... Promise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:08

Gaaf hoor! Leuk ding!

En moeilijk he die 15 kiezen, zeker over 6 jaar tijd!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:12

Wat een toffe pony! Straalt veel power uit :) Ook wel grappig dat haar veulentje zoveel groter is geworden, is een mooi paard uit gegroeid :j Nog veel plezier met haar!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:41

Wat een ontzettend leuk paard.

Die foto bij zonsondergang zou ik nog wel aan de muur hangen :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:57

Super leuke pony! Jullie zijn een leuk stel en wow Faith is ook echt een plaatje!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:30

Ik heb het geluk gehad van deze zes jaar toch best van heel dichtbij mee te maken :-)!

Super leuk, die samenvatting hier! Denk da je aan promise echt geen miskoop hebt gedaan :-)!!!!

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 09:16

Dank jullie wel voor de leuke reacties!

Die zonsondergang komt zeker aan de muur!! (als de verbouwingen ooit stoppen...)

Over Faithje komt nog een eigen topic ooit, maar als je haar verhaal interesseert, kan je dat vinden in mijn onderschrift. Dat gaat nog steeds met ups en downs, maar we gaan er ooit wel komen.

Ik denk het ook niet Leyla. Zij is het beste wat me ooit is overkomen!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:05

Heerlijk zo veelzijdig bezig zijn!