29 augustus 2013 heb ik mijn eerste eigen paard gekregen en jeetje wat vliegt de tijd! Al onwijs veel meegemaakt en vooral ik heb heel veel geleerd. Ik ben vreselijk blij met wat we allemaal bereikt hebben en dat ik dit paard heb leren kennen. Eigenlijk totaal niet het paard wat we dachten te kopen maar ik heb er (nu

In dit jaar zijn we voor het eerst gestart en inmiddels L1+3. We zijn twee keer op het strand wezen rijden, hebben zelfs meegedaan aan een oefenspringwedstrijd en zijn ook op trainingsweek geweest!
Roos (Black Rose op wedstrijd) is een 10-jarige merrie.

De eerste keer dat ik op haar zat

Januari
Op 4 januari hebben we ons B-debuut gemaakt en zijn we in totaal 3 keer gestart. Hierin hebben we 6 winstpunten bij elkaar gereden.

Februari
In februari hadden we qua rijden een mindere periode. Roos reageerde heel heftig op je been en vluchtte weg bij het wijken dus heb ik gevraagd of m’n instructrice er eens op wilde om te kijken waar het bij mij misging. Dit heeft heel veel geholpen dus konden we weer lekker verder.

Voor de rest moesten we het hebben van foto’s maken in de paddock

Maart
Niet zo fijn gereden op wedstrijd, in de lessen wel! Dit kwam omdat ik me op wedstrijd heel veel van andere aantrok en tijdens het losrijden continu met de omgeving bezig was. “Zo die kan goed rijden, wow dat is een mooi paard.” Dit werkte natuurlijk niet, m’n concentratie was ver te zoeken.

April en mei
In april is het dan ook fout gegaan op wedstrijd omdat ik alleen maar met anderen bezig was. Dit resulteerde in 161 punten… Gelukkig was m’n instructrice mee die me aan het werk heeft gezet dus de tweede proef wel netjes afgesloten met 187 punten. Hierna ben ik dus ook met mezelf aan de slag gegaan en heb ik geoefend met m’n concentratie. Rijden met muziek heeft me hierbij heel erg geholpen en nu heb ik nergens last meer van!
Zo gingen we dus de bak door

Om ons koppie leeg te maken zijn we voor het eerst naar het strand geweest samen met een stalgenootje. Genieten!

Ook ging ze weer de wei op waar ze zich lekker heeft uitgeleefd!

Juni en juli
Deze maanden waren niet zo bijzonder, wel zijn we voor het eerst L1 gestart

Augustus
Augustus was een hele drukke maar superleuke maand waarin ik Roos alweer een jaar had! Om te beginnen had een vriendin van me hele leuke foto’s gemaakt!

En ons absolute hoogtepunt dit jaar was de trainingsweek bij Equinova. Niet alleen aan het rijden gewerkt maar ook je eigen lichaam aanvoelen en experimenteren om problemen bij jezelf en je paard op te lossen. Verschrikkelijk leerzame week gehad waar ik heel veel aan heb gehad. Het negatieve gevoel op wedstrijd is hierdoor écht helemaal weggegaan en ik werd veel zelfverzekerder tijdens het rijden.
Ik kon weer rustig rijden zonder dat Roos heftig reageerde op m’n been of het tempo overnam.

Nog een keer naar het strand geweest!

En een beginnetje gemaakt in het springen, ik als dressuurmuts

September en oktober
In deze maanden hebben we meegereden met een oefenspringwedstrijd! Uitdaging voor mij maar het ging voor zo’n eerste keer best wel goed!

Voor november staat er weer een dressuurwedstrijd gepland en ik hoop dat ik dit jaar kan afsluiten met 6 winst in het L1!
En verder natuurlijk genieten met m’n lieve merrie en weer lekker verder borduren met de dressuur en het springen

Bedankt voor het kijken!